به منظور تجلیل از خجسته سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت، همایشی از سوی «شورای اخوت اسلامی افغانستان» در کابل برگزار و بر وحدت و همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان جهان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش، جمعی از اعضای پارلمان، استادان حوزه‌های علمیه، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر شخصیت ها و اندیشمندان، علمی و فرهنگی افغانستان حضور داشتند.
برهان امیری رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در سخنانی  ضمن دعوت مسلمانان جهان به حق جویی و مقاومت و اعمال صالحه، خطر فتنه های دشمنان اسلام را در عصر حاضر جدی دانست.
وی افزود: علمای دور اندیش افغانستان نیز با در نظر داشت اوضاع جهان و توطئه های دشمنان وحدت و همبستگی مسلمانان افغانستان، حدود هفت سال قبل تصمیم به ایجاد شورایی به نام شورای اخوت اسلامی گرفتند که تاکنون در جهت پیوند هر چه بیشتر مسلمان این کشور بسیار مؤثر بوده است. رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان به کسانی که آلت دست دشمنان قرار می گیرند هشدار داد و گفت مسلمانان با وحدت و برابری باید بر اوضاع آگاه باشند و تفرقه افکنان را شناسایی کنند.
امیری ترور های به ظاهر مذهبی در عراق، پاکستان و لبنان را به شدت محکوم کرد و آنرا توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمین خواند.
رئیس شورای اخوت اسلامی حادثه جانسوز عاشورای کابل را نیز دردناک توصیف کرد و گفت: دشمنان اسلام تلاش کردند با حمله به مسلمانان در عاشورای حسینی در افغانستان، جنگ مذهبی و تفرقه افکنانه به راه بیاندازند اما مردم افغانستان با هوشیاری این توطئه شوم را نیز مانند بسیاری دیگر از توطئه ها خنثی کردند.
 تاج محمد مجاهد؛ مؤسس «بنیاد علمای افغانستان» و عضو سابق پارلمان این کشور از تمامی گروه‌های پر نفوذ افغانستان خواست تا با تمامی قوت و نیروی خود، در راستای ریشه‌کن کردن دسیسه‎های دشمنان اسلام در راستای جدایی امت واحده اسلام، تلاش کنند.
«محمد محقق» رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در این مراسم خواهان وحدت، برادری و یکپارچگی جهان اسلام در برابر کفر و استکبار شد و گفت: چه جهان بخواهد و یا نخواهد اسلام روزی بر کل جهان حاکمیت پیدا خواهد کرد و عدالت اسلامی جهان را فرا خواهد گرفت.
فیاض ارزگانی عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان و یکی دیگر از سخنرانان این مجلس گفت: اگر بر اساس اصول و قواعد اسلامی، امت واحده اسلامی شکل بگیرد جهان اسلام به رهبریت در دنیا خواهد رسید.
در این مراسم پیام رئیس شورای علمای شیعه افغانستان نیز قرائت گردید. در این پیام با تأکید بر وحدت هرچه بیشتر مسلمانان در اوضاع کنون جهان، هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تحکیم پیوند مسلمانان سراسر جهان بیان کرد.
در پایان این همایش، قطع نامه‌ 10 ماده‌ای از طرف شورای اخوت اسلامی قرائت شد که در آن بر وحدت و همبستگی مسلمانان تاکید شد.
 در این قطع نامه آمده است: شورای اخوت اسلامی پشتیبانی همه جانبه خود را از بیداری اسلامی اعلام می‎دارد و برخورد دوگانه مدعیان دموکراسی را در جهان محکوم می‎کند.
در ادامه این قطعنامه اعمال و رفتار غیر انسانی نیروهای آمریکایی و انگلیسی در مقابل اجساد و اطفال معصوم به شدت محکوم شده است.
در پایان از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان خواسته شده تا بر رسانه‏های افغانستان نظارت بیشتری داشته و مانع انتشار برنامه‎های ضد اسلامی شود.