معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کرسی های آزاد اندیشی موجب وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد فضای نقد و پرسش، تحقیق و انتقادپذیری صحیح و کارآمد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی مظاهری در خصوص محورهای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی خاطر نشان کرد: کرسی های آزاد اندیشی باید بر مبنای ایجاد محیط گفتگوی آزاد در فضای حوزه و دانشگاه، طراحی نقشه راه در آزاد اندیشی و جدا شدن آن از بی بند و باری، داشتن ساز و کار اجرایی مناسب و ارائه نظام گزارش دهی و مستند سازی برگزار شود.

وی افزود: تقدیر از نظریه سازان و نظریه پردازان، نوآوری، مشارکت گسترده دانشجویان و اهتمام به دیدگاه های آنان و جریان سازی فکری بر مبنای ارزش های والای اسلامی نیز از موارد حائز اهمیت در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بشمار می آیند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی موجب وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد فضای نقد و پرسش، تحقیق و انتقادپذیری صحیح و کارآمد و الگوسازی روش اصولی مطالبه کرسی عمومی به دور از فضاهای احساسی و بهره گیری جناحی و حزبی می شود.

وی تأکید کرد: در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، استدلال بر پایه ادب و ارزش ها نقش غیر قابل انکاری دارد و تا آنجا که حرمت و ارزش های والای انسانی حفظ شوند بدون هیچ گونه برخورد انضباطی بحث بین طرفین می تواند ادامه یابد و دانشجویان با حفظ حرمت دانشگاه و دانشگاهیان می توانند نقطه نظرات خود را بیان کنند.