یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از شکست مذاکرات و تلاش های وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با ترتیب دهندگان برنامه اعتصاب سراسری روز چهارشنبه و تصمیم اغلب اتحادیه های مختلف کارگری برای شرکت در این برنامه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قرار است عصر امروز چهارشنبه در سرزمین های اشغالی اعتصاب سراسری انجام شود. در همین رابطه روزنامه هاآرتض می نویسد : کارکنان بیمارستانی، راه آهن، بورس، شهرداری و ... عصر امروز در اعتصاب سراسری شرکت می کنند.

به نوشته این روزنامه، با شکست مذاکرات عصر روز گذشته "یووال استینیتز" وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با ترتیب دهندگان اعتصاب، شهرهای مهم اسرائیل عصر امروز شاهد اعتصاب سراسری خواهند بود.

البته قرار بوده تا درساعت پایانی شب گذشته نیز مذاکراتی برای متقاعد کردن معترضین برای چشم پوشی از دست زدن به اعتصاب انجام شود که تا کنون نتیجه آن مشخص نشده است.

تظاهرات ساکنان سرزمینهای اشغالی در اعتراض به وضعیت اقتصادی حاکم از سال گذشته آغاز شد و ابتدا فقط در روزهای شنبه هر هفته انجام می شد.

ساکنان سرزمینهای اشغالی که با وعده های پوچ سران رژیم صهیونیستی به فلسطین مهاجرت و سرزمین مادری ملت فلسطین را غصب و آنها را آواره کردند، اکنون از لحاظ اقتصادی خود را در وضعیت بسیار سختی می بینند و کابینه صهیونیستها نیز پاسخگوی مشکلات این مهاجران نیست؛ از همین رو از اواسط ماه جولای و در شنبه هر هفته در شهرهای مختلف دست به تظاهرات می زنند.
 
تظاهرات شبهای شنبه در اعتراض به افزایش بی سابقه هزینه های زندگی در سرزمینهای اشغالی از اواسط ماه جولای و از زمانی که تعدادی از صهیونیستها اقدام به برپایی چادر در خیایان "روثشیلد" تل آویو کردند آغاز شد و سپس به بخشهای مختلف همچون کارکنان بیمارستانی و حتی شهرداری ها رسید.
 
یکی از محورهای اصلی اعتراضات ساکنان تحمیلی سرزمینهای اشغالی افزایش بهای مسکن و اجاره بها در شهرهای مختلف این منطقه است. کابینه رژیم صهیونیستی تا کنون جلسات متعددی را برای پایان دادن به اعتراضات تشکیل داده، اما تا کنون نتیجه خاصی در این ارتباط نگرفت و این در حالی است که معترضان کمیته ای را برای پیگیری خواسته های خود تشکیل داده اند.