پاکدشت – خبرگزاری مهر: با کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی کمربندی 32 کیلومتری پاکدشت، ترافیک در جاده ترانزیتی امام رضا(ع) کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی کمربندی پاکدشت و مرکز بین المللی خشکبار خاورمیانه عصر شنبه با حضور فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری در محدوده شهر فرون آباد به زمین زده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شروع عملیات اجرایی کمربندی 32 کیلومتری پاکدشت یکی از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور بوده است.

فریبرز واحدی افزود: این پروژه در تسهیل عبور و مرور و ارتقای ایمنی در محور ترانزیتی پایتخت به شرق کشور نقشی اساسی دارد، سالهاست که شاهد ترافیک سنگین در محور جاده امام رضا(ع) هستیم، به خصوص با توجه به توسعه شهرنشینی درحاشیه تهران و توسعه شهر پاکدشت به شریف آباد در حاشیه جاده ترانزیتی امام رضا(ع) مردم منطقه دچار مشکلات و معضلاتی بوده و آسیبهایی می بینند و ساعات زیادی را در ترافیک این منطقه سپری می کنند که با توجه به تداخل ترافیک شهری و برون شهری است و هم سوانح رانندگی که وجود دارد.

وی بیان کرد: پروژه کمربندی پاکدشت از کنارگذر جنوبی پاکدشت شروع شده و بعد از شریف آباد به جاده اصلی ارتباط پیدا می کند.

بخش زیادی از پروژه کمربندی پاکدشت آزادسازی شده است

این مسئول ادامه داد: مشکلاتی که در پروژه وجود داشت، آزاد سازی مسیر بود که صاحبان املاک باید حق و حقوق مالکانه شان را دریافت می کردند، استاندار تهران و معاونت عمرانی استانداری موضوع تملک اراضی و آزادسازی را به شهرداری فرون آباد واگذار کردند که به این طریق، بستر مناسب و زیادی از این پروژه عملا آزادسازی شده یا در حال توافق و آزادسازی است.

وی یادآور شد: امید است با تداوم این روندی که شهرداری فرون آباد شروع کرده، این پروژه زودتر از زمان وعده داده شده به بهره برداری برسد و شیرینی افتتاح این پروژه به کام مردم پاکدشت، فرون آباد و ... چشانده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: اداره کل راه و ترابری استان تهران فرآیند مطالعه مسیر و اتخاب پیمانکار را از طریق فرآیند قانونی مناقصه انجام داد.

وی عنوان کرد: در دو قطعه به طول 10 کیلومتر و 22 کیلومتر، پیمانکاران واجد صلاحیت انتخاب شدند و امروز آغاز عملیات اجرایی این پروژه بزرگ است که هم می تواند برای تسهیل در ترافیک شهری پاکدشت و شریف آباد مؤثر باشد و هم می تواند به میزان قابل توجهی به بهبود شرایط ایمنی و تردد برای هموطنانی که به شرق کشور تردد می کنند، کمک کند.

مزایای احداث کنارگذر کمربندی پاکدشت

واحدی اضافه کرد: از مزایای احداث این کنار گذر، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی تردد، افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای را می توان نام برد.

وی گفت: برآورد اداره کل استان برای این پروژه حدود 60 میلیارد تومان است و پیمانکاران در دو قطعه عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد که تا پایان سال 91 می توان در صورت آزادسازی اراضی و آماده بودن بستر، کل پروژه را به بهره برداری رساند.

این مسئول افزود: اگر منابع اعتباری اداره راه و آزادسازی مسیر انجام شود، پروژه در این مدت به بهره برداری کامل خواهد رسید ولی مدت پیش بینی شده برای اتمام پروژه پایان سال 92 است.

وی گفت: تملک و آزاد سازی اراضی مسیر بر عهده فرمانداری پاکدشت است که از طریق توافقات شهرداری فرون آباد و با تدبیر استانداری تهران برای مالکان و معارضان انجام خواهد شد.