مدیراجرایی نمایشگاه مد و لباس اسلامی ــ ایرانی گفت: قصد داریم در سال آینده خانه طراحان را در مناطق چندگانه تهران با حمایت دولت و مجلس راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان سهرابی در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس اسلامی - ایرانی که امروز دوشنبه در ساختمان نمایشگاه برگزار شد، گفت: این نمایشگاه حاصل زحمات یک ساله گروه هنری - فرهنگی وزارت ارشاد است.

وی افزود: این نمایشگاه فضایی است که طراحان لباس بتوانند هنر خود را در معرض نمایش بگذارند و با آشنایی با تولید کننده به تولید انبوه لباسهای ایرانی برسند.

سهرابی گفت: فضایی نزدیک به 500 متر زیربنا برای برپایی نمایشگاه مد و لباس در نظر گرفته‌ایم. بنابراین این امکان وجود ندارد که همه آثار ارایه شده به دبیرخانه نمایشگاه در معرض دید قرار بگیرد به همین دلیل نرم افزاری طراحی شده که تمام مدل‌ها نمایش داده شوند. در این نرم افزار مراجعه کننده می‌تواند هر مدلی که می‌خواهند را در رنگ‌های مختلف مشاهده کرده، قیمت آن را ببینند و به آدرس فروشندگان آن مدل مراجعه کنند.

مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس اسلامی - ایرانی گفت: آثار ارایه شده به دبیرخانه نمایشگاه در کمیسیون ماده 4 بررسی شده است و بعد از تایید و دارا بودن شاخصه‌ های اسلامی و ایرانی در نرم افزار ثبت آثار کد موقت گرفتند. در نهایت 40 مدل چادر و بیش از 110 مانتو در این نرم افزار قابل مشاهده است.

مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه دایمی مد و لباس اسلامی- ایرانی امروز با حضور حسینی وزیر ارشاد و جمعی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس در ساختمان نمایشگاه مد و لباس واقع در میدان ولیعصر(عج) برگزار شد.