سومین جلد از مجموعه خون‌‌آشام با عنوان «شبح مرگ» اثر سیامک گلشیری به زودی توسط انتشارات افق منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «شبح مرگ» در ادامه رمان‌های «تهران، کوچه اشباح» و «ملاقات با خون‌آشام» منتشر می‌شود که این رمان‌ها اولین کتاب‌های ژانر وحشت برای گروه سنی نوجوان در ایران محسوب می‌شوند.

در قسمت‌های اول و دوم این مجموعه، نویسنده داستان از آشنایی یک خبرنگار با خون‌آشام‌ها می‌گوید ولی در جلد سوم اتفاق‌های عجیبی رخ می‌دهد که مسیر داستان‌ را غیرقابل پیش‌بینی می کند. 

جسد خبرنگار که نامش اشکان بهرامی است، زیر پلی در شرق تهران کشف می‌شود و حال‌ نویسنده داستان علاقه‌مند می‌شود یادداشت‌های خبرنگار را پیدا کند. او به خانه پر رمز و راز مادر اشکان می‌رود و با پرس ‌و جوی زیاد خانه نامزد اشکان را که ریتا نام دارد، پیدا می‌کند. پدر و مادر ریتا نویسنده را بالای سر دختری می‌برند که دو سوراخ بزرگ روی گردنش دارد و دارد تبدیل به خون‌آشام می‌شود و نویسنده حالا دیگر شک ندارد که اشکان در کالبد دیگری به زندگی‌اش ادامه می‌دهد...

جلد دوم این کتاب با نام «ملاقات با خون‌آشام» اردیبهشت امسال و در نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد و تاکنون نیز جلدهای اول و دوم این مجموعه با استقبال خوبی رو به رو شده است و شاید همین استقبال باعث شده باشد که گلشیری تصمیم بگیرد این مجموعه را به یک سه‌گانه ختم نکند.

داستان‌های این مجموعه به یکدیگر مرتبط هستند و ماجرا از آشنایی یک خبرنگار با یک خون‌آشام و سپس قتل خبرنگار آغاز می‌شود. در این میان یک نویسنده که همان سیامک گلشیری است نیز همه این ماجراها را روایت می‌کند ولی کم کم پای او نیز به ماجرای خون‌آشام‌‌ها باز می‌شود.