مراسم گشایش رواق هنرهای ایرانی شب گذشته (24 بهمن ماه) با حضور مدیران شورای شهر تهران، نمایندگان مجلس و جمعی از هنرمندان رشته های مختلف در ارتفاع 280 متری برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج میلاد تهران گفت: برج میلاد تهران نیز به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و ارزشی ایران اسلامی است و برخلاف تصورعمومی، ششمین برج مخابراتی دنیا، تنها کارایی مخابراتی نداشته و نخواهد داشت.

وی افزود: برهمین اساس امروز در کنار سایر فعالیت های دینی، ارزشی، انقلابی متناسب با تقویم فرهنگی کشور، شاهد رویدادی مهم که همانا گشایش رواق هنرهای ایرانی در برج میلاد تهران است ،هستیم. رویدادی که بر گرفته از مجموعه ای از خلاقیت ها، ابتکارات، ابداعات، و نقش آفرینی هایی هنرمندانه که در لحظه ها خلق می شوند و راهی است به سوی آشتی مردم با هنر در جهت حفظ هنرهای اصیل ایرانی.

به گفته هوشیار پارسیان، تاکنون جلسات بسیاری با هنرمندان برجسته کشور برگزار کرده ایم و آنها رضایت خود را از شکل‌گیری رواق هنری در برج میلاد، اعلام کرده اند. امیدوارم از این پس برج میلاد تهران پیش قدم در افتتاح و گشایش هر کار جدید و هر رونمایی در کشور باشد تا به‌عنوان ماذنه ایران اسلامی بدرخشد.

در ادامه مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه در برج میلاد تهران و توجه به هنر اصیل ایرانی گفت: برج میلاد تهران هم اکنون به یکی از مکان های گردشگری در کشور تبدیل شده است و افراد بسیاری علاقه مند به بازدید از این سازه مدرن و همچنین تماشای هنر تهران از فراز برج میلاد تهران هستند.

وی افزود: با افتتاح رواق هنری، هم اکنون این امکان فراهم شده است که بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در کنار تماشای شهر تهران، با هنر سنتی و اصیل ایرانی آشنا شوند.

چمران با اشاره به‌این‌که بسیاری معتقدند در تهران متاسفانه محل مناسبی برای نمایش آثار هنری نیست، افزود: این برج می‌تواند بهترین محل برای نمایش و فروش آثار هنرمندان باشد و حتی فراتر از آن فرصتی برای گردهم‌آمدن هنرمندان و تعاملات فرهنگی و هنری به شمار آید.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر تهران، متاسفانه روح هنری ایرانی در شهری هم‌چون تهران در حال رنگ باختن است؛ این در حالی است که مردم ما مردمی هستند که صبغه هنری دارند و کشور ما نیز از آثار هنری ارزشمند و ارزنده برخوردار است و روح هنری ایرانی را در همه بخش‌ها از مساجد گرفته تا کتاب‌ها می‌توان مشاهده کرد.

همچنین سید محمد جواد شوشتری، رییس هیات مدیره برج میلاد تهران و مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: نهایت تلاش مدیریت شهری بر این است که از تمام پتانسیل‌های موجود در برج میلاد کمال استفاده را ببرد و امیدواریم کسانی که از این برج بازدید می کنند، ساعات خوشی را تجربه و خاطرات ماندگاری را به‌سوغات ببرند.

وی افزود: از همین‌رو برج میلاد باید نمادی از همه زیبایی‌های کشور باشد، ضمن این‌که هر شهروندی که از این برج بازدید می کند احساس کند که کرامت انسانی در آن حفظ می شود.

مراسم گشایش رواق هنرهای ایرانی شب گذشته در میان استقبال پرشور مدیران شهری، هنرمندان و اصحاب رسانه در ارتفاع 280 متری با حضور مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران و احمد مسجد جامعی، عضو این شورا، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، امیر طالبیان، مشاور ویژه شهردار تهران در امور مجلس، سید محمد جواد شوشتری، رییس هیات مدیره برج میلاد و رییس سازمان زیباسازی شهر تهران و فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل برج میلاد تهران گشایش یافت.

هم‌چنین در این مراسم، نخستین اکسپوی فروش آثار هنری برج میلاد نیز آغاز به‌کار کرد که در آن آثار ارزشمندی از هنرمندان برجسته ایرانی به منظور فروش در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است