معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از پیش بینی احداث 30 سد جدید در کشور برای سال آینده خبر داد و گفت: برنامه امسال ایجاد 12میلیارد مترمکعب ذخیره جدید آب محقق شد.

محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته برای تکمیل پروژه های سدسازی برنامه ریزی شده برای سال جاری و اینکه قرار بود در سال 90 یک رکورد برای سدسازی کشور به دست بیاید، گفت: امسال 12 میلیارد مترمکعب حجم ذخیره سازی آب که به بهره برداری برسد و یا اینکه آبگیری شود را در پیش بینی ها داشتیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه سد گتوند هم در مراحل نهایی آبگیری خود قرار دارد، اظهار داشت: عدد محوری دستیابی به ذخیره جدید آب در پشت سدها در برنامه امسال کشور نیز مربوط به سد گتوند است.

عطارزاده خاطر نشان کرد: تقریبا به عدد 12 میلیارد مترمکعب ذخیره جدید آب در حال دستیابی هستیم و امیدواریم تا روزهای آینده بتوانیم عملکرد دقیق این بخش را نیز نهایی و اعلام کنیم.

وی در مورد برنامه های مربوط به سدسازی کشور در سال آینده، گفت: حدود 110 سد دیگر هم در سال های آینده در دست بررسی و مطالعه داریم که باید انجام شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تعداد سدهایی برنامه ریزی شده برای ساخت در سال 91 را حدود 30 سد اعلام کرد و بیان داشت: این موضوع در پیش بینی های وزارت نیرو قرار گرفته است.

به گفته عطارزاده، البته باید کمی منتظر بمانیم تا وضعیت بودجه در سال آینده مشخص شود تا ما بتوانیم برنامه ریزی دقیق سال آینده را در مورد سدسازی ها ارائه کنیم.