کرمانشاه - خبرگزاری مهر: کاهش قیمت کالاهای اساسی، اقرار متهم به 11 فقره سرقت داخل خودرو و... اخبار مهم استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده توسط سازمان، قیمت بسیاری از اقلام اساسی در بازار شب عید کاهش و یا کاملا کنترل می شود.

محسن رستمی افزود: برای تنظیم گوشت مرغ و قرمز بیشترین اقدام لازم انجام شده به طوری که در تامین گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم و هم اکنون با قیمت 30 هزار و 500 ریال به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود: همچنین قیمت گوشت گوساله با توجه به قرارداد با استانهایی چون سیستان و بلوچستان به قیمت هر کیلوگرم یکصد هزار ریال و گوشت گوسفند با قیمت 140هزار ریال و گوشت منجمد گوساله 88 هزار ریال بدون محدودیت به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: برای تنظیم بازار میوه نیز با اقدامات خوبی که صورت گرفته عرضه میوه به صورت گسترده در استان و شهر کرمانشاه توسط این سازمان صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با چند مشاور قرارداد بسته شده که از استانهای مازنداران و آذربایجان غربی میوه به صورت عمده وارد استان کرمانشاه شود و توسط 97 عامل در شهر کرمانشاه و نیز در همه شهرستانها و بخش ها توزیع شود.

وی افزود: برای انجام این کار با یک شرکت بازررسی نیز عقد قرارداد شده که میوه را از مبدا تا مقصد نظارت و پلمپ می کند و بر توزیع آن نیز در بازار نیز با جدیت نظارت می کنند.

وی در خصوص بازررسی در این مدت افزود: بازرسی در بازار شب عید با قاطعیت انجام خواهد شد و با متخلفین به شدت برخورد می کنیم البته این بازررسی ها از تاریخ 25بهمن ماه آغاز شده که تاکنون شش هزار و 573 مورد بازرسی داشته ایم که 440 پرونده تشکیل و 495 تخلف اثبات شد که ارزش ریالی این پرونده ها پنج میلیارد و 585 میلیون و 513 هزار ریال است.

اقرار متهم به 11 فقره سرقت داخل خودرو

متهمی که به اتهام سرقت داخل خودرو توسط ماموران کلانتری 16 کرمانشاه دستگیر شده بود در بازجویی های به عمل آمده به 11 فقره سرقت داخل خودرو اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در خصوص دستگیری متهمی به اتهام سرقت داخل خودرو گفت: با توجه به وقوع سرقت های داخل خودرو در سطح حوزه استحفاظی کلانتری 16، تیم تجسس کلانتری اقدامات فشرده اطلاعاتی خود را آغاز کرد.

سرهنگ حسین مرزبانی  تاکید کرد: پس از اقدامات اطلاعاتی، ماموران کلانتری متهمی را در این رابطه دستگیر و جهت بازجویی مقدماتی به کلانتری منتقل کردند.

وی گفت: متهم ابتدا منکر هرگونه سرقت شد ولی زمانیکه در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت به 11 فقره سرقت داخل خودرو اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: ماموران کلانتری 26 حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت که یک نفر ترک نشین نیز داشت مظنون شدند.

سرهنگ مرزبانی افزود: راکب و ترک نشین، زمانیکه متوجه حضور ماموران شدند با بجا گذاشتن موتورسیکلت از محل متواری گردیدند.

وی در پایان تاکید کرد: ماموران پس از تعقیب و گریز، متهمان را دستگیر و در بازرسی بدنی از آنها دو تیغه چاقو، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی وسایل زنانه و یکسری مدارک و اسناد کشف و ضبط شد.

بیانیه اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه برای حضور حداکثری در انتخابات 

اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه در پیامی از آحاد ملت شریف ایران برای شرکت در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.

در ابتدای این پیام آمده است: ملت رشید و فهیم ایران اسلامی با حضور پر شور و غرور آفرین خود در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، ضمن خنثی سازی توطئه های دشمنان، وفاداری خود را به اسلام، آرمان های امام(ره) و شهدا به نمایش گذاشته است.

در ادامه می خوانیم: حضور قدرتمندانه و حیرت‌آور شما در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن بوی عطر وفاداری به اسلام عزیز و آرمان‌ شهدای انقلاب را در سراسر کشور پراکنده و پشت دشمنان نظام را لرزاند. در این برهه حساس انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همچون سایر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

در این بیانیه آمده است: 12 اسفند نیز روز تاریخی و سرنوشت ساز در کشور خواهد بود، انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از صحنه های ظهور مردم سالاری دینی است که دشمنان از مدت ها پیش جهت کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات دست به جوسازی و توطئه زده اند ولی به لطف الهی ملت بزرگ ایران در ۱۲ اسفند نیز نشان خواهد داد که برای اعتلای روز افزون ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در پایان بیانیه می خوانیم: ملت بزرگ، آگاه و مقتدر ایران قطعا بار دیگر تحت عنایت و رعایت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف حماسه ای عظیم خواهند آفرید و شرکت بی سابقه مردم شریف در انتخابات یکبار دیگر نظام دینی مردمی را به عنوان یک مدل جدید موفق حکومتی به جهان عرضه می کند.

بیانیه اعضای کانون های مساجد کرمانشاه برای شرکت در انتخابات 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در پیامی از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات 12 اسفند دعوت کردند.

در ابتدای این پیام آمده است: در حاکمیت بر سرنوشت خویش از خواسته های اساسی ملت بزرگ ایران است که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران محقق شد.

در ادامه می خوانیم: در این نظام که تمامی ارکان آن بر پایه آرای مستقیم مردم شکل گرفته است، انتخابات از مباحث راهبردی برای تبلور حق حاکمیت بر سرنوشت خویش است. این رویداد مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای تضمین و پایداری نظام مردم سالاری دینی به عنوان یگانه یادگار بزرگ امام عظیم الشان ( ره) است.

در این بیانیه آمده است: ملت رشید ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در تمامی لحظه های حساس تاریخی همواره در صحنه های انتخاباتی حاضر شده و از این راهکار به عنوان یک حرکت برای تثبیت دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره گرفته است، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس همواره پشتوانه محکمی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است که این موضوع همواره مورد تاکیدات مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات هجمه های تبلیغاتی استکبار را خنثی می کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت:حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هجمه های تبلیغاتی استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی را خنثی می کند.

جلال منکرسی افزود: به فضل پروردگار انتخابات مجلس نهم انتخاباتی سرشار از نشاط، سرور و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های شعب اخذ رای خواهیم بود.

وی با اشاره به تراز والای دموکراسی در ایران، تصریح کرد: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمهیدات اندیشیده شده ای که در تمامی ادوارانتخاباتی با اولویت قانون و قانونمداری که رعایت کرده توجه نظام های سیاسی دنیا رابا این اعمال قانونی به خود جلب کرده و روزبه روز اندیشه مردم سالاری دینی ایران اسلامی استحکام و ارزشمندی خود را افزونتر می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: قطعا بر گزاری انتخابات سالم و حضور پررنگ مردم در پای صندوق های شعب اخذ رای است  که قدرت ملی ما را در تمامی زمینه ها بخصوص گفتمانهای بین الملی افزایش و  و نقش قدرت ملی، منطقه ای و بین المللی ایران اسلامی را چند برابر نموده است.

وی با اشاره به اسامی نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده  از سوی شورای نگهبان که تعداد 68 نفر در شش حوزه انتخابیه استان هستند، تاکید کرد: فعالیت تبلیغاتی افراد انتخاب شده از تاریخ چهارم اسفند ماه لغایت  ساعت هشت صبح روز یازدهم اسفند ماه به مدت هفت روز ادامه و ساعت هشت صبح روز دوازدهم اسفند ماه کلید انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دست مردم عزیزمان رقم می خورد.