معاون اعزام و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، چهارشنبه در نشست خبري با رسانه‌هاي گروهي برنامه‌هاي تبليغي دفتر تبليغات در ايام ماه محرم را تشريح كرد.

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، حجت الاسلام  رضا اسكندري با اعلام اين مطلب اظهار داشت : دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم توجه خاصي به امر تبليغ دارد و رويكرد آن نيز به تبليغ سنتي و چهره به چهره است. دفتر تبليغات اسلامي به دنبال آن است كه به برنامه‌هاي خود كيفيت و تنوع ببخشد.

وي با بيان اين كه هم اكنون 27 هزار نفر از طلاب حوزه علميه قم در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم پرونده تبليغي دارند، خاطر نشان ساخت : معاونت تبليغ دفتر تبليغات اسلامي سعي مي‌كند استعدادها و توانمندي‌هاي مبلغين در عرصه تبليغ را شناسايي كند و هر كدام از آنها را متناسب با تخصص و توانمندي‌هاي مورد نظر مورد بهره‌ برداري قرار دهد.

معاون اعزام و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي بهره ‌گيري از شيوه‌هاي نوين در عرصه تبليغ را مد نظر قرار داد و افزود : تا كنون مبلغين به صورت فردي از توانمندي‌هاي خود بهره‌ برده‌اند، به همين منظور اين دفتر اقدام به برگزاري دوره‌هاي آموزش ويژه مبلغين در عرصه‌هاي مديريت فرهنگي، روان‌شناسي كودكان و نوجوانان، كلاس ‌داري، جوانان و ... نموده است.

وي جوانان را يكي از اولويت‌هاي تبليغي دفتر برشمرد و تصريح كرد : نيازهاي فكري و معنوي و اخلاقي جوانان از مهم‌ ترين دغدغه‌هاي مسؤولين اين دفتر بوده است و امسال طي برنامه‌هاي طرح تابستاني، ماه مبارك رمضان و ايام محرم توجه خاصي به جوانان داشته‌ايم و موفق شده‌ايم تعداد زيادي از جوانان را جذب فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي كنيم و تعامل مناسبي ميان جوانان، مسجد و روحانيت برقرار كنيم.

حجت الاسلام  اسكندري با اشاره به نزديك شدن ايام محرم‌ الحرام گفت : رويه دفتر بر اين است كه مبلغين قبل از اعزام با برنامه‌ها و سياست‌هاي از پيش مشخص شده آشنا شوند. از اين رو گردهمايي بزرگ مبلغين را روز پنج‌شنبه صبح با حضور اساتيد و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي كشور در مدرسه فيضيه برگزار مي‌كنيم تا مبلغين با مسايل روز آشنا شوند.

وي با اعلام اين كه امسال بيش از 6 هزار طلبه از سوي معاونت اعزام و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي به سراسر كشور اعزام خواهند شد، افزود: سازمان تبليغات اسلامي هميشه نقش پيشتيباني كننده را بر عهده دارد و درخواست‌هايي را براي ما مي‌فرستند تا مبلغين مورد نياز آنها را تأمين كنيم و بستر حضور آنها را فراهم مي‌كند.

دفتر تبليغات اسلامي نيز وظيفه تأمين نيرو و كار محتوايي براي تبليغ را بر عهده دارد. امسال با درخواست‌هايي كه از طرف نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، سازمان زندان‌ها و مراكز مختلف رسيده، طلاب به آن مناطق اعزام مي‌شوند. البته تعداد زيادي از فضلا كه قريب به 12 هزار نفر مي‌شوند خود مستقلاً به تبليغ مي‌روند.