قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه قم تاکید کرد: مردم ایران پاسخ اهانت به قرآن را در پای صندوقهای رای و با انتخاب اصلح خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی  شامگاه یکشنبه در تجمع مردم قم در محکومیت اهانت به قرآن در شبستان امام خمینی حرم مطهرحضرت معصومه (س) در سخنانی با محکومیت شدید این اهانت تاکید کرد: مردم مسلمان ایران ضمن حمایت کامل از مردم مظلوم و بصیر افغانستان با حضور باشکوه و انتخاب اصلح در پای صندوق های رای پاسخ این جنایت آمریکا را خواهند داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه جنایت اهانت به قرآن جنایت بزرگی بود و دل امام زمان را به درد آورد افزود: این کتاب مقدس امروز به دست اراذل و اوباش آمریکایی به آتش کشیده شد که ادامه همان کسانی هستند که خیمه های امام حسین(ع) را  در روز عاشورا به آتش کشیدند.
 
سعیدی اضافه کرد: این جنایتکاران به کتابی اهانت کردند که مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است و کتابی است که برای همه بشریت رحمت است و پیام صلح و دوستی دارد. 

امام جمعه قم ادامه داد: البته قرآن  که پیام رحمت و دوستی دارد نگاهش در برابر کفار و منافقان و ستمکاران نگاه مقاومت است و پیروان خود را به مقابله با آنان فراخوانده است.

تولیت آستانه مقدسه  قم اظهارداشت: قرآن در برابر استکبار و زیاده خواهان تسلیم نمیشود و سر تعظیم فرود نمی آورد ابتدا آنها را به راه راست فرا می خواند اما اگر ایمان نیاوردند مقابله با آنان را توصیه می کند.

وی با اشاره به عبارتی از یکی از متفکران انگلیس خبیث تصریح کرد: او قرآن را روی دست بلند کرده بود و گفته بود تا این کتاب در میان مسلمانان است ما نمی توانیم بر آنان مسلط شویم.

سعیدی  تاکید کرد: این گروهی که امروز در افغانستان به قرآن اهانت کردند ادامه همان خطی هستند که این سخن خبیثانه را بر زبان آورد اما مردم مسلمانان غیرتمند افغانستان وقتی این خبر دردناک را شنیدند به خیابان ها ریختند و علیه این جنایت شوریدند و در این راه شهید و مجروح دادند.

سعیدی با بیان اینکه آمریکا از خشم مردم به وحشت افتاده بود بیان داشت: آنان می خواستند با یک عذرخواهی ساده کار را تمام کنند اما مردم با بصیرت این کشور می دانستند که این جنایت ریشه در اسلام ستیزی آمریکائیها دارد و عذرخواهی این جلادان دروغی بیش نیست.

 وی با بیان اینکه مردم این کشور پرچم امریکا را به آتش کشیدند اضافه کرد: این به آمریکا پیام داد که مردم غیور افغانی تاب تحمل ماندن نیروهای آمریکایی در این کشور را ندارند و تا آنان را از این کار ننگین پشیمان نکنند ساکت نخواهند ماند.

تولیت آستانه مقدسه قم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام و حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه، آستانه مقدسه و همه مسلمانان ایران ضمن پشتیبانی از مردم افغانستان به آمریکایی ها اخطار می کنند که در دفاع از مقدسات و قرآن کریم کوتاه نخواهند آمد.

وی با انتقاد شدید از برخی سران کشورهای اسلامی بیان داشت: من از این تریبون به همه کشورهای اسلامی عرض می کنم اگر ما با هم متحد و ید واحده باشیم هرگز استکبار و آمریکا و هیچ جنایتکار مکار دیگری جرات اهانت به مقدسات ما را نخواهد داشت و امروز هم اگر این جنایت رخ می دهد به علت آن است که برخی مدعیان خادمی حرمین شریفین ، دست در دست جنایتکاران آمریکایی و اسرائیلی دارند.

سعیدی ادامه داد: برخی از این سران با همراهی اسرائیل و آمریکا علیه سوریه و بحرین و ... توطئه می کنند و اگر اینگونه با آنان دست دوستی نداده بودند آنان جرئت این تجاوز را نداشتند.
 
تولیت آستانه مقدسه تاکید کرد: راه حل جلوگیری ازچنین تجاوزاتی اتحاد مسلمانان است و اگر ما با هم متحد شویم دشمن جرئت این جنایتها را ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران جواب آمریکا را با حضور باشکوه و انتخاب اصلح در روز 12 اسفند خواهند داد اظهار داشت: دشمنان می خواهند رونق این انتخابات را از بین ببرند زیرا می دانند برکت آن به منطقه نیز سرایت می کند.