سازمان دارالقرآن الكريم به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان، با همكاري سازمان ملي جوانان، تابستان امسال اقدام به برگزاري طرح آموزش و جشنواره قرآني جوان در سراسر كشور كرده است.

به گزارش خبرنگار هنري "مهر"، در اين طرح كه اختصاص به جوانان 15 تا 24 سال دارد و از پانزدهم تير ماه كار خود را آغاز كرده  و تا بيست و پنجم شهريور ماه ادامه خواهد يافت، كلاس هاي آموزش قرآن در دو زمينه كلي ارايه خواهد شد. اين كلاس ها شامل دو بخش كلي آموزش قرائت قرآن و كلاس هاي آموزش هنري مي شوند.
در كلاس هاي آموزش قرائت قرآن سازمان دارالقرآن الكريم،  كلاس هاي آموزش روخواني، روانخواني و تجويد نماز، تجويد مقدماتي با قرائت عملي و قرائت عملي در زمينه ترتيل و تحيق خواني برگزار مي گردد.
همچنين قرار است كلاس هاي هنري در زمينه هاي آموزش و مسابقه حفظ جزء سي ام قرآن مجيد، آموزش تواشيح (جمع خواني)، آموزش خوشنويسي، نقاشي و روش تحقيق و مقاله نويسي با بهره گيري از مضامين و موضوع هاي قرآني و كلاس هاي آشنايي با مفاهيم نهج البلاغه به علاقمندان قرآن و مباحث مربوط به آن آموزش داده شده و در نهايت آثار خلق شده در اين كلاس ها،  در قالب جشنواره قرآني جوان ارايه شود.
همچنين در پايان اجراي طرح، در مراسم باشكوه جشنواره قرآني جوان به نفرات برتر هر رشته جوايز نفيسي اهدا مي گردد و برگزيدگان در هر شهرستان و هر رشته، به تفكيك خواهران و برادران به صورت مجزا معرفي مي شوند.