بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری از ایده تا تولید انبوه همراه نوآوران است.

علی اصغر پیله ور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هدف اصلی پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و خلاقیت در جامعه بوده و در این مسیر از تمامی نوآوران از مرحله ایده تا اجرا حمایت می کند.

وی اظهار داشت: آرمان پارک در خراسان شمالی، ایجاد قطب علم و فناوری شمال شرق کشور با تاکید بر قابلیت های اقلیمی و اقتصادی منطقه و همچنین بر قراری تعاملات مبتنی بر دانش و فناوری با کشورهای همجوار آسیای میانه است.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز از ایده های متکی بر فناوری در رشته های کشاورزی و دامپروری، صنعت و پتروشیمی شامل محصولات شیمیایی، معدنی و ماشین آلات و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات، نانو تکنولوژی و فناوری های نوین استقبال و حمایت می شود.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری محیطی است که واحدهای تحقیق و توسعه وابسته به سازمانها، شرکت ها و دانشگاهها در آن مستقر شده و به نوآوری می پردازند.

وی افزود: با گسترش این فضای خلاقیت و نوآوری و تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت، توسعه فناوری و علوم کاربردی سرعتی مضاعف می گیرد.

پیله ور گفت: برای دست یابی به این هدف پارک علم و فناوری جریان دانش و فناوری را در میان دانشگاهها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می کند.

رییس مرکز پارک علم و فناوری خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه موسسات دانش محور به منظور برقراری ارتباط و انسجام بین تحقیق، فناوری و تولید جهت رسیدن به توسعه اقتصادی راهبرد اصلی پارک علم و فناوری در خراسان شمالی است.