رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان از افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بابایی با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در گیلان 6 دهم متر مربع است، افزود: این سرانه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به یک و دو دهم مترمربع افزایش یابد.
 
وی همچنین با بیان اینکه با شناسایی فضاهای ورزشی استان می توان بر سرانه ورزشی استان افزود، اظهارداشت: بر این اساس با همکاری فرمانداریها و مسئولان استان در معرفی مکانهای مناسب ورزشی گامهای موثری برای ورزش استان برداشته خواهد شد.
 
مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان با اعلام اینکه ورزش استان در سال 91 متحول می شود، گفت: برنامه های مورد نظر بر اساس برنامه پنجم توسعه به روسای هیئتهای ورزشی استان ابلاغ شده است.
 
وی در ادامه از برخورد شدید با هرگونه رانت‌ خواری و فساد در ورزش استان خبر داد و افزود: نظارت از برنامه‌ های مهم ورزش در سال آینده است و بر این اساس با هرگونه رانت‌ خواری و فساد مقابله می شود.
 
بابایی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیتهای سواحل دریایی استان برای کاربری ورزشی استفاده کرد، گفت: برنامه ریزی مدون در مسائلی همچون فرهنگ، اخلاق و جوانان و معرفی و احیای ورزشهای بومی - محلی از برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در سال آینده خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: هیئتهای ورزشی گیلان بر اساس عواملی همچون میزان جذب ورزشکاران و رشد جمعیت سازمان یافته در هر رشته ورزشی ارزیابی می شوند.
 
مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان رسانه ها را در پیشبرد اهداف ورزش استان تاثیرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد: بسترهای تعامل دوسویه با رسانه ملی و خبرگزاری های استان فراهم شده و در سال آینده همکاری بیشتری با این رسانه ها خواهیم داشت.