سنندج - خبرگزاری مهر: انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از نصب تندیس مستوره اردلان، برگزاری 120 گفتمان دینی در قروه و برگزاری رقابت قرآنی در دبیرستان دخترانه رستگاران خبرهای مهم اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در آخرین جلسه ستاد شئون مناسبت های مذهبی از نصب نامناسب تندیس مستوره اردلان شاعره نامدار سنندج با توجه به وجود اشعار مروج وی در ضرورت رعایت حجاب انتقاد کرد.  

حجت الاسلام مسعود صفی یاری با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در فرهنگ اسلامی و ایرانی گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت فضائل اخلاقی و ارزش های دینی از جمله عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه نصب تندیسی از این شاعره در یکی از میادین شهر که ترویج بی حجابی بوده و در شان این شاعر نامدار نیست، بیان کرد: امروز دولت و ظرفیت های مختلف نظام از جمله صدا و سیما با رویکردی مناسب در صدد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند و همه موظفند خود را با این رویکرد هماهنگ کرده و از اقدامات سلیقه ای و مغایر با شئونات اخلاقی و آزادی نظام مقدس جمهوری اسلامی پرهیز کنند.

120 گفتمان دینی در شهر ستان قروه در سال جاری برگزار شد

در راستای حل مشکلات جوانان و نوجوانان 120 مورد گفتمان دینی با موضوعات متنوع و در مناسبت های مختلف در شهرستان قروه با محوریت راه های کاهش طلاق، تربیت فرزندان، نقش دوستان در جامعه، کاهش مواد مخدر در جامعه، علل و کاهش آسیب های اخلاقی در جامعه، روابط غیر شرعی، حلال و حرام برگزار شد.

در این گفتمان ها سن و جنس مخاطب و فرهنگ بومی منطقه در نظر گرفته شده بود و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بعد از هر گفتمان به شبهات حاضران پاسخ داده شد.

این گفتمان ها در سطح مدارس ابتدایی، راهنمای و دبیرستان و مساجد این شهرستان برگزار شد.

رقابت قرآنی در دبیرستان دخترانه رستگاران شهر قروه برگزار شد

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اقدام به برگزاری رقابت های قرآنی در دبیرستان دخترانه رستگاران این شهرستان کرد.
اهمیت دادن جوانان به شرکت در مسابقات قرآنی و دستور اهل بیت (ع) مبنی بر تفسیر و سرانجام هدایت از طریق این آیات و نشانه های آسمانی و پی بردن به اعماق وجودی این آیات از دلایل اصلی برگزرای این مسابقه بود.

در ادامه این مراسم 25 نفر از قاریان قرآن شرکت کننده در این رقابت قرآنی به رقابت پرداختند و در نهایت به پنج نفر از آنها که دارای امتیاز بیشتر بودند هدایایی داده شد.