خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از استقرار گشتهای منابع طبیعی در حاشیه جنگلها و مراتع استان خبر داد.

علیرضا احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با حراست از منابع طبیعی استان در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: در این راستا گشتهای متعددی در حاشیه جنگلها، مراتع و پارکهای جنگلی استان مستقر شده اند.

وی با تاکید بر نظارت جدی منابع طبیعی استان به منظور جلوگیری از قطع و آتش سوزی جنگلهای استان یادآور شد: همچنین در این راستا به منظور فرهنگ سازی میان گردشگران و مسافران نوروزی بیش از 5 هزار بروشور توزیع خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان یادآور شد: همچنین به منظور جلوگیری از تخریب طبیعت در تمام بخشهای استان اکیپهای این اداره کل مستقر خواهند شد.

احمدوند همچنین از برنامه نظارتی ویژه روز سیزدهم فروردین خبر داد و عنوان کرد: در این راستا علاوه بر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از محافظین افتخاری نیز استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در این راستا گشتهای مشترک با محیط زیست نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استان لرستان به عنوان بام طبیعت ایران میزبان یکی از غنی ترین رویشگاه های اصلی گونه منحصر به فرد بلوط در غرب کشور است که از لحاظ وسعت جنگل بعد از استان های فارس و خراسان جنوبی در رده سوم کشور قرار گرفته است.

همچنین جنگلهای استان لرستان در بین استانهای زاگرس نشین بعد از استان فارس در رده دوم قرار دارد.