شکنجه وحشیانه کودکان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی و اعلام شهادت 116 فلسطینی در سال گذشته میلادی از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، سازمان بین المللی دفاع از کودکان، درباره شکنجه مستمر و برنامه ریزی شده کودکان فلسطینی بازداشت شده توسط نظامیان صهیونیست هشدار داد.

این سازمان غیردولتی در گزارشی نوشت، رژیم اشغالگر کودکان و جوانان 12 تا 17 ساله فلسطینی را شبانه شکنجه می کند، و پس از بستن دست و چشم، بدون حضور وکیل یا خانواده از آنها بازجویی می کند.

سازمان بین المللی دفاع از کودکان تأکید کرد که این گزارش بر اساس شهادت 311 کودک تنظیم شده که طی 4 سال گذشته بازداشت شدند.
 
در این گزارش آمده است : در حالی که بیشتر اتهامات این کودکان پرتاب سنگ به سوی نظامیان است، سئوالات بازجویان متناقض است.
 
بر اساس این گزارش، 90 درصد از کودکانی که در چنین شرایطی مورد بازجویی قرار می گیرند، برای رهایی از وضعیت دشواری که در آن قرار می گیرند، به پرتاب سنگ اعتراف می کنند.
 
سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان می افزاید، دو سوم کودکان فلسطینی به بازداشتگاههای داخل اراضی اشغالی سال 1948 منتقل می شوند که این امر با منشور حقوق بشر ژنو درباره کودکان تناقض دارد.
 
 
 
اقدامات غیرانسانی صهیونیستها ادامه دارد
نظامیان رژیم اشغالگر اخیرا با استفاده از سگهای پلیس به شرکت کنندگان در تظاهراتی مسالمت آمیز ضد شهرک سازی در روستای کفر قدوم حمله کردند.

نظامیان صهیونیست برای تعقیب و بازداشت تظاهرکنندگان فلسطینی در روستای کفرقدوم، سگهای خود را به سوی آنها رها کردند.
 
درجریان این حملات، بازداشت شدگان دچار آسیب و جراحاتی شدند.
 
شهادت 116 فلسطینی در سال گذشته میلادی

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی در سال گذشته میلادی، 116 فلسطینی به شهادت رسیدند.

بر  اساس گزارش یک مرکز حقوق بشری در فلسطین اشغالی که در 63 صفحه منتشر شد، در سال ۲۰۱۱ میلادی در مجموع ۱۰۵ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یازده نفر دیگر نیز در حملات به کرانه باختری و قدس شرقی به شهادت رسیده اند.

رژیم اسرائیل در سال ۱۹۶۷ در جریان یک جنگ با اعراب، کرانه باختری، بلندیهای جولان سوریه، قدس شرقی و نوار غزه را اشغال کرد. این رژیم در سال ۲۰۰۵ میلادی و در پی مقاومت مردم نوار غزه از این منطقه عقب نشینی کرد.