یک سفره خانه‌دار گفت: پنج سال پیش به درخواست هیئتی از وزارت نفت قطر یک سفره خانه سنتی مانند سفره خانه نقش جهان اصفهان در قطر ساختیم که اکنون به مکان توریستی تبدیل شده است اما هنوز هیچیک از استادکاران اصفهانی نتوانسته‌اند حق الزحمه خود را از قطریها بگیرند.

مسعود مصدقیان به خبرنگار مهر گفت: طی برگزاری کنفرانس اوپک سال 83 که در شهر اصفهان، هیئتی از وزارت نفت دولت قطر در سفره خانه سنتی نقش جهان حضور پیدا کردند و از من دعوت کردند تا همانند این سفره خانه در شهر دوحه قطر برای دیوان امیری قطر بسازم.

وی گفت: به همراه پنجاه نفر از استاد کاراصفهانی راهی قطرشدیم تا برای امیرقطر و دیوان امیری درفضای 650 مترمربعی در مدت16 ماه عمارتی نفیس ساختیم کار ساخت این سفره خانه سنتی و ایرانی به نحو احسنت تمام شد اما هیچ هزینه ای نه بابت اجرت و دستمزد به هیچ یک از استادکاران پرداخت نکردند این درحالی است که این سفره خانه در بازارسنتی سوق واقف اکنون به یکی از جذابترین اماکن گردشگری قطر تبدیل شده است.

مصدقیان گفت: مدتی پیش در رسانه ها گزارشی از معماری ایرانی به کار رفته در این سفره خانه سنتی منتشر شد و مدیر داخلی سفره خانه ادعا کرد که امیر قطر بابت ساخت این سفره خانه 18 میلیون ریال قطری به هنرمندان ایرانی پرداخت کرده است درحالی که چنین ادعایی نه تنها صحت ندارد بلکه هم اکنون سه میلیارد تومان از آنها طلبکارم هر چند که به گفته کارشناسان رسمی دادگستری قطر رقم طلب ما بیش از این است.

این سفره خانه دار گفت: از اردیبهشت ماه سال 89 تا کنون از طریق سفارت ایران در قطر پیگیر مطالباتمان هستیم ولی هنوز نتیجه ای نگرفته ایم.