بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: طی تعطیلات نوروز 68 نفر بر اثر تصادفات درون شهری در هرمزگان مجروح و سه نفر دیگر جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ تیمور سپهوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کاهش هفت درصدی میزان تصادفات درون شهری استان هرمزگان طی تعطیلات نوروز، بیان داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون 54 فقره تصادف درون شهری در استان هرمزگان به وقوع پیوسته که این رقم نشان دهنده کاهش هفت درصدی تصادفات درون شهری در هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: تا امروز بر اثر تصادفات درون شهری طی تعطیلات نوروز در هرمزگان 68 نفر مجروح و سه نفر دیگر کشته شدند، که دو نفر از کشته شدگان در شهر میناب و یک نفر دیگر در بندرعباس جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان عدم توجه به جلو را عامل بیشتر تصادفات درون شهری استان هرمزگان در تعطیلات نوروز عنوان کرد و افزود: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عامل بیشتر تصادفات درون شهری هرمزگان در تعطیلات نوروز بوده است.

سپهوند نقش موتور سیکلت را در این تصادفات پررنگ دانست و اظهار داشت: در 60 درصد تصادفات درون شهری هرمزگان موتور سیکلت سواران نقش داشته اند و در 22 درصد تصادفات درون شهری در نوروز به عابرین پیاده آسیب رسیده به گونه ای که از سه نفر کشته شده در تصادفات درون شهری، دو نفر آنها از عابرین پیاده بوده اند.

وی در خصوص خودروهایی که در تصادفات درون شهری هرمزگان بیشترین نقش را داشته اند گفت: بیشترین رقم تصادفات درون شهری هرمزگان در میان خودروها مربوط به خودروی پراید بوده است.