رئیس سازمان امداد و نجات کشور از وقوع 45 حادثه کوهستان در نوروز امسال خبر دادو تاکید کرد که امدادگران هلال احمر موفق شدند جان هموطنان را در این حوادث نجات دهند.

محمود مظفر درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا کنون 45 حادثه کوهستان رخ داده است که خوشبختانه امدادگران هلال احمر موفق شدند جان هموطنان را در این حوادث نجات دهند.

وی ادامه داد: استان تهران با 8 مورد بیشترین حادثه کوهستان را به خود اختصاص داده و پس از آن همدان با 6 حادثه و مازندران و فارس با 6 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه در روز هفتم فروردین امدادگران شهرستان کوهرنگ موفق شدند 6 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات این شهرستان را نجات دهند تاکید کرد: در شهرستان سواد کوه نیز 6 کوهنورد که مفقود شده بودند با امداد هوایی نجات یافتند.ضمن اینکه امدادگران دو نفر از افرادی که از ارتفاعات کوههای خمینی شهر سقوط کرده بودند را از مرگ نجات دادند.

به گفته مظفر در فصل بهار با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی در ارتفاعات کوهنوردان باید وسایل مورد نیاز و لباس مناسب به همراه داشته باشند. ضمن اینکه درصورت بروزحادثه می توانند با شماره تلفن147 تماس گرفته تا امدادگران تیم کوهستان به کمک آنها بروند.

وی درپایان گفت: اکنون 45 پایگاه ثابت امداد کوهستان در کشور فعال بوده و ضمن امدادرسانی نکات آموزشی را به کوهنوردان آموزش می دهد.