معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: هم اکنون 40 درصد کل نیروهای بخش رفاه این وزارتخانه دورکار شده اند.

عبدالله عمادی در گفتگو با مهر در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در بخش رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از ادغام وزارتخانه ها، گفت: هم اکنون 40 درصد از کل نیروهای بخش رفاه وزارتخانه دورکار شده اند.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: با توجه به چینشی که در وزارتخانه داشته ایم و همچنین تغییر و تحولات فیزیکی که در این خصوص انجام شده است، 40 درصد نیروها در حال دورکاری هستند.

عمادی در ارتباط با وضعیت دورکاری در سازمان های زیرمجموعه معاونت رفاه وزارتخانه مانند تامین اجتماعی نیز با اشاره به اینکه خود آن سازمان ها می توانند به صورت مستقل در اینگونه موارد تصمیم گیری کنند، ادامه داد: سازمان ها و زیرمجموعه های وزارتخانه دارای استقلال مالی و اداری هستند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان های زیرمجموعه در تنظیم زمان های کار خود و ورود و خروج نیروها نیز به صورت مستقل عمل می کنند، بیان داشت: استقلال مالی و اداری سازمان های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اساسنامه آن سازمان ها نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، اجرای طرح دورکاری از برنامه های جدیدی است که از سال گذشته با تصویب دولت در دستور کار وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی قرار گرفته است.

این برنامه به دلیل طرح اولیه ایده آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد توجه و جدیت بیشتری در این وزارتخانه قرار گرفته است.

به صورت کلی در سال گذشته و قبل از ادغام وزارت تعاون و رفاه با کار سابق، بیش از 50 درصد نیروهای وزارت سابق کار و امور اجتماعی دورکار بوده اند.

هم اکنون نیز بخشی از نیروهای این وزارتخانه به صورت دورکاری همکاری خود با وزارتخانه را ادامه می دهند به نحوی که در طول هفته آنها صرفا برخی از روزها را به تشخیص مدیران خود در محل اداره حاضر می شوند و مابقی امور را از منازل خود دنبال می کنند.