اردکان - خبرگزاری مهر: تصادف دو کامیون در محور یزد - اردکان در ساعت چهار امروز باز هم حادثه آفرید و دو راننده و یک سرنشین دو کامیون در آتش سوختند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت چهار صبح امروز دو کامیون در محور یزد - اردکان با یکدیگر تصادف کردند که این تصادف منجر به آتش گرفتن کامیون‌ها و سوختن دو راننده کامیون و یک سرنشین و مرگ آنها شد.

وی افزود: شدت جراحات سوختگی به حدی بود که هویت رانندگان و سرنشین یکی از کامیون‌ها قابل تشخیص نیست.

حسینی ادامه داد: این تصادف در کمربندی یزد - اردکان رخ داده و علت حادثه نیز خواب ‌آلودگی راننده کامیون ولوو و انحراف به چپ وی بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای تصادفات در این محور عنوان کرد: حجم سنگین بار ترافیکی جنوب به شمال در این محور از دلایل عمده تصادفات محور یزد - اردکان است.

حسینی ادامه داد: این کمربندی در واقع یک شاهراه میان بندرعباس با استان‌های شمالی و مرکزی است و تمام خودروهای سنگین بار خود را در این محور حمل می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه فصل حمل تره ‌‌بار نیز آغاز شده، تردد خودروهای سنگین در این محور افزایش یافته و بیش از سایر فصول سال شاهد تصادفات خودروهای سنگین خواهیم بود.

حسینی، عرض کم جاده و نداشتن شانه استاندارد همچنین فقدان پارکینگ معتبر در این جاده را نیز از دیگر دلایل تصادفات حادثه‌ساز در محور یزد - اردکان برشمرد.

وی یادآور شد: فردا جلسه ‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار یزد، مدیرکل راه و ترابری استان و فرماندار اردکان برگزار و برای یک‌طرفه شدن کمربندی شرقی اردکان تصمیم ‌گیری خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد این جاده به زودی یک طرفه خواهد شد.

حسینی اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تصمیم های اصولی برای این محور، شاهد کاهش تصادفات در محور یزد - اردکان باشیم.