بوشهر - خبرگزاری مهر: ناوشکن شهید نقدی پس از یک عملیات 75 روزه در میان استقبال مسئولان کشوری و لشکری در بوشهر پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده ناوشکن شهید نقدی ظهر سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: این ناو برای پاسداری از خطوط مواصلاتی کشور اقدام به اسکورت ده‌ها کشتی تجاری کرد.

مهدی احمدی افزود:در این سفر دانشجویان دوره 29 دانشگاه علوم دریایی امام خامنه‌ای در قالب ناوگروه آموزش‌های مختلف دریانوردی را دیدند.

وی ادامه داد: ناو شهید نقدی برای تداوم بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر راهبردی بودن ارتش و حضور در آب‌های بین‌المللی در روز بیست و هشتم دیماه سال گذشته از اسکله بوشهر جدا شد و پس از پهلوگیری در منطقه اول نیروی دریایی، ناوشکن شهید نقدی ایران به به مقصد آب‌های بین‌المللی ترک کرد.

فرمانده ناوشکن شهید نقدی اضافه کرد: ناوشکن شهید نقدی در این سفر با ابلاغ پیام صلح و دوستی در سفر به شمال اقیانوس هند، دریایی عربی، خلیج عدن، دریای سرخ و مدیترانه کشتی‌های تجاری ایران را اسکورت کرد و از پانزدهم بهمن ماه تا بیست و دوم همین ماه در جده عربستان پهلو گرفت و پرسنل این کشتی توفیق زیارت خانه خدا را به دست آوردند.

وی با اشاره به خطرات این سفر و عملیات افزود: پس از این ماموریت، ناوشکن شهد نقدی با عبور از کانال سوئز در آب‌های مدیترانه که همراه با موج‌ها و توفان‌های خطرناک بود دریانوردی کرد.

احمدی ادامه داد: ناوشکن شهید نقدی از بیست و هشتم اسفندماه تا اول فروردین ماه امسال در عمان توقف کرد و در هفتم فروردین ماه در اسکله منطقه اول نیروی دریایی ارتش در بندرعباس مورد استقبال رسمی فرمانده نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.

فرمانده ناوشکن شهید نقدی گفت: ناوشکن شهید نقدی پس از استقبال رسمی به سمت بوشهر حرکت کرد و پس از طی 11 هزار و 500 مایل دریایی در اسکله نیروی دریایی بوشهر پهلو گرفت.