انتشار یک فیلم ویدیویی از گفتگوی شاهد شماره یک ترور رفیق حریری -نخست وزیر فقید لبنان- و یکی از رهبران مخالفان سوری در حاشیه کنفرانس استانبول، سند جدیدی برای اثبات نقش اسرائیل در این عملیات تروریستی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، در حاشیه کنفرانس اخیر استانبول که با عنوان به اصطلاح دوستان سوریه برگزار شد، دیداری میان "محمد زهیر الصدیق" معروف به شاهد شماره یک ترور رفیق حریری و "هیثم المالح" از رهبران مخالفان سوری رخ دا که نکته های فراوانی را افشا کرد.

در این دیدار که در محل هتلی در استانبول برگزار شد شاهد شماره یک ترور حریری تلاش داشت، رهبر مخالف سوری را قانع کند تا وی به جمع مخالفان اسد بپیوندد. وی با ابراز آمادگی برای کمک مالی به مخالفان سوری از تشکیل گروهکی علیه اسد خبر داد و تلاش داشت که فعالیتهای خود را که روی یک حافظه جانبی (فلش مموری) قرار داشت به وی نشان دهد. اما المالح رهبر مخالف سوری نسبت به اظهارات وی ابراز شک و تردید کرد و از پذیرفتن اطلاعات وی خودداری کرد.


گوشه ای از فیلم ویدیویی : محمد زهیر الصدیق (سمت راست) در کنار هیثم المالح

المالح به الصدیق گفت که با وجود سوابق و معروفیتی که دارد باید درباره راستگویی وی تحقیق شود. که شاهد شماره یک ترور حریری در این لحظه از اظهارات رهبر مخالف برآشفت و گفت: "چرا من راستگو نباشم؟ شما می دانید چه کسی حریری را کشت؟" رهبر مخالف سوری پاسخ داد: "نمی دانم شاید نظام سوریه دست به این اقدام زده باشد." در واکنش به این اظهارات شاهد شماره یک ترور حریری تاکید کرد: "اسرائیل حریری را ترور کرد" و پس از گفتن این جمله مکان جلسه را با ناراحتی ترک کرد.

خاطرنشان می شود تصاویر منتشر شده علاوه بر اینکه همپیمانی جریانهای مختلف برای سرنگونی نظام اسد را بر ملا می کند، سند جدیدی برای اثبات نقش اسرائیل در ترور نخست وزیر فقید لبنان است که در سالهای اخیر برخی جریانهای وابسته به غرب و تل آویو تلاش داشته آن را به گردن جریان مقومت بیاندازند.