جویبار - خبرگزاری مهر: فرماندار جویبار از معیوب بودن آزادسازی سواحل در این شهرستان ساحلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید نیک نژاد شامگاه پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری جویبار به مشکل راههای دسترسی به دریا اشاره و گفت: گردشگری سواحل به عنوان یکی از پتانسیلهای شهرستان بوده که هنوز این مشکل رفع نشده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات کلی شهرستان از محل تملک دارایی، ملی، استانی، حوادثی، ماده 180 تاکنون نسبت به سال 89 بیش از دو میلیارد تومان افزایش مالی داشتیم.

نیک نژاد گفت: بیشترین اعتبار حوادثی شهرستان را جهادکشاورزی و شهرداری جذب کردند.

وی بیان داشت: در جویبار 60 درصد شاغلان در بخش تولیدی، صنعتی و مابقی در بخش خدماتی مشغول فعالیت هستند.

فرماندار جویبار به صادرات کالا به کشورهای دیگر از طریق گمرکات استان که یک هفتم صادرات استان از شهرستان جویبار است، افزود: اگر ازتولید داخلی شهرستان استفاده و حمایت کنیم جویبار به تنهایی یک پنجم صادرات مازندران را برعهده می گیرد.

وی به دو پروژه بزرگ در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین صنعت دریایی مازندران وایجاد شهرک بازیافت درجویبار اجرا می شود.

فرماندار جویبار تصریح کرد: مهم ترین نکته استقرار شهرک صنعتی بازیافت که انتظار می رود همه دستگاهها پای کار بیایند واین طرح که از مصوبات سفردوم هیات دولت می باشد امسال به بهره برداری برسد.

نیک نژاد تاکید کرد: برای ایجاد شهرک صنعتی بازیافت نیاز به بیش از 20 هکتار زمین دارد تا این شهرک احداث شود.

وی بیان کرد: امسال بیش از 28 هزار و 204 نفر درایام نوروز ورودی داشتیم که 22 درصد افزایش نسبت به پارسال بوده و 82 نفر اقامت داشتیم.