گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با افتتاح یک دفتر خدمات مسافرتی جدید، شمار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری این استان به 50 دفتر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسی پیش از ظهر شنبه در حاشیه افتتاح دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری زیما گشت گرگان با اشاره به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در گلستان افزود: از آنجایی که این صنعت یکی از صنعت های درآمدزای کشور محسوب شده و عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی در توسعه و رونق این صنعت تاثیر به سزایی دارد، تعداد دفاتر خدمات مسافرتی دراین استان در حال افزایش است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تبلیغ گردشگری در این استان ادامه داد: این دفاتر ضمن ترویج و تبلیغ جاذبه های گردشگری و دیدنی این استان، در جذب و جلب گردشگران و توریست ها موثرند.

عباسی فعالیت های دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری زیماگشت را برشمرد و افزود: این دفتر در بحث اجرای تورهای ورودی (داخلی و خارجی) و اجرای تورهای خارجی فعال بوده و خدمات ایرانگردی و جهانگردی را براساس مصوبه هیئت وزیران ارائه می کند و همچنین به توریسم ورزشی و ماجراجویانه، توریسم طبیعت گردی یا اکوتوریسم و توریسم مذهبی ومعنوی توجه ویژه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه یادآور شد: پیش بینی می شود در سال 91، تعداد 20 دفتر به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان افزوده شده و شمار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان گلستان به 70 دفتر برسد.

وی اظهار امیدواری کرد با افزایش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در این استان و بهره برداری بهینه از جاذبه های گردشگری این استان، صنعت گردشگری گلستان بیش از پیش رونق یابد.