کنگان - خبرگزاری مهر: فرماندار کنگان گفت: برای رفع مشکل سنددار شدن زمینهای برخی از نواحی کنگان کمیسونی تشکیل شده و مشکلات برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور یزدان‌شناس صبح دوشنبه در نشست با مسئولان ثبت اسناد استان بوشهر اظهار داشت: همکاری و تعامل خوبی با ثبت اسناد بوشهر برای صدور سند املاک روستایی و تهیه نقشه‌های شهری ایجاد شده است.

وی به بروز برخی مشکلات در تهیه نقشه‌های شهری و سنددار شدن و ثبت زمین در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم کنگان در برخی موارد با مشکلاتی برای ثبت زمین خود روبرو هستند که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.

فرماندار کنگان از تشکیل یک کمیسیون برای رفع این مشکلات خبر داد و اضافه کرد: در این کمیسیون نسبت به رفع مشکل سند دار کردن حریم محله‌های حسین‌آباد و منصورآباد، ساز و کارهای لازم صورت می‌گیرد.

وی رفع مشکلات مردم را از اولویتهای فرمانداری کنگان ذکر کرد و ادامه داد: برای رفع مشکلات مردم شهرستان کنگان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان کنگان نیز در این نشست با بیان اینکه قانون جدید ساماندهی جمعیت زیر 25 هزار نفر اتفاق خوبی را رقم زده، اظهار داشت: آئین نامه اجرایی این قانون هنوز به دست ما نرسیده که امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم نسبت به سند دار کردن زمین های مردم اقدام کنیم.

سهراب عمله اضافه کرد: اسناد زمینهای بنیاد مستضعفان کنگان صادر شده است و سند ساختمانهای مسکن مهر را با ارائه پایان کار و نقشه تکمیلی، تا قبل از خرداد ماه در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

مدیر کل ثبت اسناد استان بوشهر نیز گفت: برخی از بندهای این آئین نامه در مسکن و شهرسازی در حال اصلاح است که امیدواریم این نقیصه به زودی برطرف شود.

سید محمود بهرسی از کسب مقام برتر اداره ثبت اسناد استان بوشهر در سطح کشور خبر داد و گفت: با قانون جدیدی که مصوب شده است در تمامی بخش‌ها و روستاها مشکل مردم حل خواهد شد.