سنندج - خبرگزاری مهر: مشاور قرآنی نماینده ولی فقیه در کردستان از تشکیل مجمع فعالان قرآنی این استان با حضور قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد طالبی در دومین نشست جامعه قرآنیان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: پیشرفت همه جانبه فعالیت های قرآنی، حمایت از فعالان عرصه های مختلف قرآنی، رفع معضلات و حذف کاستی ها از مهمترین دغدغه های مسئولان استان است و در قالب برنامه ها و طرح های حمایتی مختلف مورد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: استان کردستان با بهره مندی از فعالان و نخبگان قرآنی و پژوهشگران مجرب در این حوزه از قطب های مهم کشور در عرصه فعالیت های قرآنی به شمار می آید و این مهم ضرورت بیش از پیش خدمت رسانی به فعالان این عرصه را فراهم می کند.

مشاور قرآنی نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: قاریان، اساتید و فعالان قرآنی کردستان از مذاهب مختلف اسلامی در فضایی تقریبی و منسجم و همدل با همدیگر در مؤسسات و تشکل های قرآنی و دینی مشغول به فعالیت هستند و در لوای همین اتحاد و انسجام است که همواره شاهد کسب رتبه های برتر در مسابقات و همایش های قرآنی کشوری و منطقه ای توسط نخبگان قرآنی استان هستیم.

طالبی افزود: در همین راستا و به منظور ساماندهی فعالیت های این حوزه مجمع فعالان قرآنی استان کردستان در آینده نزدیک با مشارکت فعالان این عرصه در سنندج تشکیل می شود که انتظار می رود این اقدام در راستای حمایت بیشتر از این عزیزان موثر باشد.

وی با مثبت ارزیابی کردن نسبی فعالیت های قرآنی در استان کردستان در سال های گذشته، اظهار داشت: دغدغه مسئولان نظام، به ویژه نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پیشرفت همه جانبه فعالیت های قرآنی، حمایت از فعالان عرصه های مختلف قرآنی، رفع معضلات و حذف کاستی ها و کمبودها در مسیر حرکت های قرآنی و تبدیل کردستان به قطب جدی فعالیت های قرآنی در سراسر کشور است.

مشاور قرآنی نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: بودجه های بسیار خوبی در عرصه های مختلف مرتبط با فعالیت های قرآنی وجود دارد و این بودجه ها از سوی دستگاه های متولی در استان قابل جذب است لذا با مطالبه جدی جامعه قرآنی استان باید این مهم به یک تکلیف برای مدیران استان تبدیل شود.

در پایان این گردهمایی نیز چند نفر از فعالان قرآنی استان به بیان دیدگاه ها و چالش های فراروی فعالیت های قرآنی در استان پرداختند و مقرر شد مجمع فعالان قرآنی استان کردستان با حضور همه پیشکسوتان و فعالان عرصه های مختلف قرآنی از سراسر استان در آینده نزدیک تشکیل شود.