اظهارات عمرو موسی درباره انتخابات ریاست جمهوری مصر و شکایت رسمی نامزد اخوان المسلمین در پی رد صلاحیت خود از آخرین اخبار انتخاباتی این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عمرو موسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز اظهار داشت پایبندی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر یک امر حیاتی است چرا که در غیر این صورت پیامدهای منفی بر اوضاع کشور به ویژه در زمینه اقتصادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اتمام تدوین قانون اساسی طی هفته های آتی به ویژه در سایه جناح بندی های سیاسی اخیر مصر بسیار دشوار است و این امر تنها با جدیت و اخلاص امکانپذیر خواهد شد.

موسی در ادامه گفت : تدوین کامل قانون اساسی در شرایط کنونی مصر بعید به نظر می رسد، علاوه براین تداوم مرحله انتقالی و پیشنهاد گزینه های ناقص و موقت همچون شورای ریاستی به ضرر تمام اقشار مصر خواهد بود.

الیوم السابع نیز به نقل از "حسین عبدالرازق" عضو دفتر سیاسی حزب التجمع گزارش داد: اقدام منطقی و عقلانی این بود که قانون اساسی مصر پیش از انتخابات پارلمانی این کشور و همچنین انتخابات ریاست جمهوری تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات "حسین طنطاوی" رئیس شورای عالی نظامی مبنی بر اینکه قانون اساسی مصر باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری تدوین شود سوالات بسیاری را در ذهن ایجاد می کند سوالاتی همچون این پرسش که آیا شورای نظامی در صورتی که قانون اساسی تدوین نشود در 30 ژوئن قدرت را ترک نخواهد کرد؟

از سوی دیگر فلسطین الیوم گزارش داد که "خیرت الشاطر" و "ایمن نور" نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری مصر از تایید نشدن صلاحیتشان به کمیته عالی انتخابات شکایت کردند.

"حازم ابواسماعیل" و "عمر سلیمان" دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده نیز روز گذشته شکایت خود را به کمیته مذکور ابلاغ کردند.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر شنبه شب پس از بررسی صلاحیت نامزدها که تعداد آنها بالغ بر 23 نفر بود 10 نفر را رد صلاحیت کرد.