رئیس جامعه دفاتر خدمات مسافرتی قشم گقت: ظرفیت لازم برای راه‌اندازی تور گردشگری از جزیره قشم به جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک وجود دارد.

حسین کمالی در پاسخ به اینکه آیا آژانسهای این جزیره برنامه ای برای برگزاری تورهای گردشگری به جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک دارند به خبرنگار مهر گفت: برای سفر به جزیره ابوموسی تنها می توان با هواپیما از بندرعباس به آنجا رفت و امکان پرواز از جزیره قشم وجود ندارد. همچنین تا به حال تور سیاحتی از جزیره های نزدیک و یا از سرزمین اصلی به جزیره ابوموسی تعریف نشده و وجود نداشت چون تبلیغاتی در بحث گردشگری وتوریستی آن انجام نشده است.

کمالی بیان کرد: جزیره ابوموسی نظامی و استراتژیک است با این حال استانداری هرمزگان برای ورود به این جزیره خط مستقیم راه اندازی کرده است و در بسیاری از مواقع صندلی خالی نیز دارد که گردشگر می تواند آن را پر کند.

وی گفت: راه اندازی تورهای گردشگری به سمت جزیره ابوموسی نیازمند تبلیغات در حوزه راه اندازی تور و جاذبه های گردشگری این جزیره است.

در پی سفر ریاست جمهوری به جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، کشور تازه تاسیسی امارات ادعا کرده است که این جزایر تحت مالکیت امارات است این درحالی که حاکمیت ایران بر این جزایر از سالها قبل در جهان به اثبات رسیده است.

به همین دلیل برخی از فعالان گردشگری در کشور از راه اندازی تورهای گردشگری بازدید از جزایر ایرانی خلیج فارس از جمله ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک خبر داده و اعلام کرده اند که برای گردشگران جزیره کیش، تورهای دریایی سفر به این جزایر را برگزار کنیم.