اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: عملیات ساخت موزه دفاع مقدس که از سال 85 در اراک آغاز شده بود، به دلیل بی‌مهری مسئولین، به صورت نیمه‌کاره رها شده و پیشرفت چندانی ندارد.

علی جلالی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از سال 85 تاکنون سالی 200 میلیون تومان برای ساخت این پروژه تخصیص یافته است افزود: با تخصیص این اعتبار اندک تا چند سال آینده هم عملیات ساخت این موزه به اتمام نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه هر میزان روند ساخت این پروژه طولانی شود اعتبارات بیشتری برای تکمیل آن نیاز خواهد بود افزود: اعتبار برآورد شده این پروژه بالغ بر 15.5 میلیارد تومان بود که با توجه به گذشت چند سال از این برآورد، میزان اعتبار مورد نیاز برای آن افزایش یافته است.

وی گفت: جامعه ایثارگری استان از مسئولان انتظار دارند تکمیل این پروژه را در اولویت‌های اساسی خود قرار دهند و با توجه به قریب‌الوقوع بودن سفر هیئت دولت به استان مرکزی این مهم را به عنوان یکی از نیازهای اساسی استان در جلسه هیئت دولت برای تصویب در نظر بگیرند.

جلالی با اشاره به اینکه استان مرکزی نقش بسیار مهمی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی داشته و همچون سایر استان‌های کشور نیازمند موزه دفاع مقدس است گفت:این موزه نیازمند همت و همیاری مسئولان استانی و توجه بیش از پیش دولت است تا با تزریق به موقع اعتبارات زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم شود.