اراک خبرگزاری مهر: مدیر فرهنگسرای آیینه اراک از برگزاری بیش از 1300 برنامه فرهنگی ،هنری و آموزشی در سال گذشته در این فرهنگسرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا مهاجرانی ظهر پنجشنبه درنشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن گردهمایی فرهنگسرا اراک با اعلام اینکه بیش از 1300 برنامه فرهنگی، هنری در سال گذشته در فرهنگسرا برگزار شده است افزود: در سال گذشته با توجه به تغییرات و برنامه ریزی های انجام شده در راستای سیاستهای فرهنگسرابرنامه های متنوعی از جمله اجرای 169 نمایش، اجرای 56 موسیقی سنتی و پاپ و برگزاری همایش پژهوهشی موسیقی، برگزاری 240 روز نمایشگاه در نگارخانه استاد آشتیانی ، 213 اجرای برنامه های مشارکتی با سازمانها، ادارات و ارگانها و برگزاری 148 روز نمایشگاه در سرسراها، در فرهنگسرا برگزار شد.

وی برگزاری 31 برنامه مشارکتی با ادارات، 35 نشست ادبی،121 جلسه آموزشی، فرهنگی و هنری و اجرای ویژه برنامه های متنوع و شاد اعم از موسیقی پاپ و سنتی و نمایش کودکانه و نمایشگاه کتاب و صنایع دستی در ایام نوروز را از دیگر برنامه های اجرا شده درفرهنگسرا طی یکسال گذشته عنوان کرد.

 مدیر فرهنگسرای آیینه اراک، برگزاری همایش گل آفرینش با موضوع عزت نفس در دختران ، همایش شاخه طوبی با موضوع نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزاری کلاسهای مهارتهای زندگی توحیدی، برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم توسط حضرت آیت الله دری نجف آبادی، تعزیه خوانی به مناسبت ایام محرم توسط نوجوانان تعزیه خوان، اجرای نمایش حرابن یزیدابن ریاحی و نمایش عاشورایی یک دامان ماه و ستاره را از جمله برنامه های انجام شده در سال گذشته فرهنگسرای آیینه عنوان کرد.

وی افزود: این فرهنگسرا در زمینی به مساحت 7800 متر مربع و زیر بنای 5700 مترمربع با امکانات و تجهیزاتی نظیر یک سالن نمایش، کتابخانه مرکزی، نگارخانه، لابراتوار، قرائت خانه خواهران و برادران، سالن های گردهمایی و کارگاه های مختلف تجسمی، اتاق های تمرین، کلاس های مجهز آموزشی و چهره آرایی و بخش اداری در مهرماه 1378 جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در اراک  بهره برداری شد.
 
وی با تاکید براینکه فرهنگسرای آینه در دو دهه فعالیت خود توانسته به عنوان یک مجموعه فرهنگی، آموزشی، گام های اساسی در حد توان برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر بردارد افزود: فرهنگسرای آئینه اراک زمینه های مناسبی را جهت گسترش کیفی و کمی هنر و پویایی و معرفت جویی هنرمندان برای فعالیت فراهم کرده است.
 
فعالیت 13 انجمن و کانون فرهنگی هنری در فرهنگسرای آئینه اراک
 
مدیر فرهنگسرای آیینه اراک افزود: هم اکنون 13 انجمن و کانون فرهنگی هنری از جمله انجمن قرآن و نهج البلاغه، انجمن هنرهای تجسمی،نمایشی، موسیقی، سینمای جوان، بسیج هنرمندان، انجمن ادبی محراب، شعر جوان ، موسسه عفاف و حجاب حریر و.. در فرهنگسرا فعالیت دارند.
 
وی امکانات و توانمندی های فرهنگسرا را سالن چند منظوره همایش،نمایش،موسیقی استاد محمد مهدی هدایتی با ظرفیت 300 نفردارای صوت تخصصی،نور پردازی تخصصی،ویدئو پروژکتور،امکانات تصویربرداری،پرده اکران یا سیکلور و قابلیت میکس همزمان با تصویر برداری، نگارخانه استاد اسماعیل آشتیانی با مساحت 200 متر مربع،قابلیت نمایش 50 اثر و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، سالن کنفرانس  با ظرفیت 60نفر، مجهز به ویدئو پرژکتور،امکانات صوتی و تصویری، سالن اجتماعات پرفسور حسابی با مساحت 200 متر مربع ظرفیت 200 نفر و برگزاری جلسات، همایش ها، برگزاری کلاسهای آموزشی، برگزاری آزمون های 150 تا 200 نفره وبا قابلیت نصب ویدئو پرژکتور و سه  سالن با مساحت تقریبی 320 مترمربع جهت برگزاری نمایشگاه های فرهنگی،هنری،مذهبی،اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب  عنوان کرد.
 
زهرا مهاجرانی افزود: همچنین محوطه باز فرهنگسرا جهت اجرای نمایش(تئاتر و شبیه خوانی و ...) برگزاری نمایشگاه ها و مراسم دیگر و کتابخانه آیت الله العظمی اراکی(ره) دارای 16 هزار جلد کتاب،بخش مرجع،سالن مطالعه، بخش نشریات،بخش کودکان و1500 عضو فعال را از دیگر امکانات فرهنگسرای آینه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سیاست ها و خط مش های اصولی فرهنگسرا، 21 وظیفه برای این مجموعه ذکر شده است افزود: سیاستهای اصولی فرهنگسرا در پنج بخش سیاست های فرهنگی هنری، آموزشی، حمایتی،تبلیغی و مالی تعریف شده است.

وی افزود: نظرگاه اصلی فرهنگسرا حرکت در مسیر اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و ارزش های والایی است که امام راحل ترسیم نموده و شهدای گرانقدر با خون پاک خویش بر آن مهر تایید زدند و رهبر معظم انقلاب نیز بر ادامه آن راه تاکید دارند.