قم - خبرگزاری مهر: دو بازیکن تیم والیبال بانوان قم به اردوی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان برای اعزام به پیکارهای قهرمانی آسیا دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان یک بانوی والیبالیست قمی حضور داشت اما با نظر مساعد کادر فنی تیم ملی بانوان، یک عضو دیگر تیم والیبال بانوان قم به تیم ملی فراخوانده شد.

در حالی که ملی پوشان والیبال بانوان کشورمان در سومین مرحله اردوی آماده سازی خود به سر می برند، در مرحله دوم مهسا آراسته تنها نماینده والیبال بانوان قم بود اما با آغاز مرحله سوم، مهسا آراسته همراه با نسرین خدایاری دو بانوی والیبالیست قم در ترکیب تیم ملی هستند.

حضور 24 والیبالیست در اردوی سوم تیم ملی والیبال بانوان

این در حالی است که سومین اردوی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان با دعوت از 24 بازیکن در سالن والیبال پیکان تهران یک روز پس از پایان دومین اردوی این تیم آغاز شد که کاهش چهار بازیکن و چند تغییر در نفرات دعوتی از ویژگی های این اردو است.

ملی پوشان والیبال بانوان در این اردو که به مدت 10 روز پیگیری خواهد شد در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی این تیم و با هدایت میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان پیگیری خواهند کرد.

24 بازیکن دعوت شده به سومین اردوی تیم ملی والیبال بانوان از استان های مازندران، گلستان، اصفهان، کرمان، تهران، خوزستان، قم، آذربایجان غربی، البرز، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمانشاه هستند.

بر این اساس از استان مازندران سودابه باقرپور، از استان گلستان مهسا صابری، از استان اصفهان فرانک بابلیان، فرزانه مرادیان و فرزانه زارعی و از استان کرمان رویا خالقی، سمیه غضنفری و نیلوفر ابراهیمی در این اردو حضور دارند.

این در حالی است که از استان تهران مهتا محمدی، فرنوش شیخی، نیلوفر محبی و غزاله نجاتی، از استان خوزستان مینا بغلانی پور، از استان قم مهسا آراسته و نسرین خدایاری و از استان آذربایجان غربی مریم یکتایی به این اردو دعوت شده اند.

همچنین از استان البرز سحر جباری و هاجر کاشی، از استان چهارمحال بختیاری راضیه صادقی و سمیه کاوه، از استان فارس مینا روستا، از استان خراسان رضوی فاطمه ایلخانی، از استان خراسان جنوبی مهسا کدخدا و از استان کرمانشاه مهسا سار جهانی در این اردو زیر نظر کادر فنی تمرین خواهند کرد.

مسابقات قهرمانی آسیا هدف تیم ملی والیبال بانوان

سومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در راه پیکارهای قهرمانی زنان آسیا در حالی آغاز شده است که در دومین اردوی آمادگی تیم ملی والیبال بانوان اولویت کاری کادر فنی یکسان سازی قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بازیکنان بود.

با ارزیابی صورت گرفته از سوی میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان، گروهی از بازیکنان دعوت شده به دومین اردوی تیم ملی والیبال از نظر شرایط جسمانی نسبت به بازیکنان امید و لیگ دسته اول کشور بهتر بودند و به همین خاطر یکسان سازی آمادگی جسمانی ملی پوشان والیبالیست در اولویت کاری کادر فنی تیم قرار داشت.

گفتنی است: تیم ملی والیبال بانوان خود را برای حضور در مسابقات کاپ آسیایی که قرار است از 19 شهریور ماه سال جاری به مدت هفت روز در آلماتی قزاقستان برگزار شود، آماده می کند، در حالی که فریبا صادقی به عنوان مربی و سارا انزهایی به عنوان بدنساز زنان والیبال کشورمان را همراهی می کنند.