قوچان - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ارتباط آقا نجفی قوچانی با دیگران مردمی و با پشتوانه باورهای دینی بود و همین امر عامل جذب انسانها به سوی این عالم ربانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام گنابادی نژاد صبح شنبه در مراسم نکوداشت شخصبت علمی و عرفانی آقا نجفی قوچانی در محل آرامگاه وی، در تبیین شخصیت این عالم بزرگوار گفت: تولد و پرورش ایشان در خانه ای معطر به بوی امامت و ولایت بوده و هیچ وقت از تلخی ها و مشکلات رو برنگرداند و در زندگی شخصی و دینی همیشه کوشا بوده است.

وی افزود: درس آموزی ایشان از محضرعالم بزرگوار آخوند خراسانی در تمامی ابعادی است که یک مرجع باید در زندگی خود همراه داشته باشد و تحصیل علوم حوزوی همراه با مراقبت های معنوی یکی از ویژگی های ممتاز آقا نجفی قوچانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: افزود: هیچگاه توقف در زندگی آیت الله آقا نجفی قوچانی مشاهده نشده و این امر در زندگی ایشان معنایی نداشت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: کتاب سیاحت شرق آقا نجفی یکی از بهترین آثار اخلاقی است چرا که ضمن بیان زندگی نامه ، به خوبی و با دقت بسیار ارزشهای اجتماعی را با ارزشهای دینی مقایسه  کرده و انسان ها را به سوی این ارزشها دعوت می کند.

وی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به خدمات و تاثیرات این عالم بزرگ که ایشان را در صد سال اخیر به عنوان یکی از افتخارات  حوزه و تشیع معرفی کرده؛ امید است با همکاری مسئولین شهرستان بتوانیم ویژگی های شخصیتی این عالم بزرگوار برای مردم تشریح کنیم.