رشت - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا گفت: هوشمندسازی مدارس گامی موثر در پیشرفت و ارتقای تحصیلی دانش آموزان است و معلمان می توانند شیوه های به روز و جدید آموزشی را از طریق تجهیزات و امکانات ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمیرا ذکی پور ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش صومعه سرا افزود: این شورا جزء پنج شورای بر تر آموزش و پرورش استان گیلان است.

وی اظهارداشت: با توجه به برنامه های تحول بنیادین نظام شش، سه، سه مدارس را به سمت یک شیفیت خواهیم برد و در این زمینه هفت و 9 پروژه در این شهرستان به ترتیب در حال نوسازی و مقاوم سازی است.

مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا گفت: این اداره در سال 89 مقام دوم و در سال 90 مقاوم نخست پروژه مهر را در استان کسب کرده است.

وی تعداد مجتمع های آموزشی در شهر و روستاهای شهرستان صومعه سرا را به ترتیب سه و 27 مورد عنوان کرد و افزود: از اول مهر امسال قبولی های پایه پنجم در همان مدرسه به عنوان پایه ششم ابتدایی ادامه تحصیل می دهند که این امرباعث کمبود جمعیت دانش آموزی در مقطع راهنمایی خواهد شد.

ذکی پور در ادامه ساماندهی نیرو ها در مدارس را بسیار حساس دانست و یادآورشد: برای رفع مشکل برخی مدارس راهنمایی به لحاظ دانش آموز، ادغامهای در این زمینه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نوروز امسال 116 خانوار در قالب 530 نفر در مدارس این شهرستان اسکان پیدا کردند.