اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰۵ واگن جدید از چین برای ۲۱ رمپ قطار شهری اصفهان خریداری شده است گفت: سعی داریم تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر از خط یک مترو در شمال شهر را راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال الدین صمصام شریعت با اعلام این مطلب گفت: طول کل مسیر خط یک 20.2 کیلومتر بوده که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده است.

وی با بیان این که درحال حاضر ۱۰ایستگاه قطار شهری اصفهان در مسیر شمال آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: امید است قسمت شمالی مترو از ایستگاه قدس تا باهنر تا پایان سال۹۱ به بهره برداری برسد.

صمصام شریعت با اشاره به این که ۱۰۵ واگن جدید از کشور چین برای ۲۱ رمپ قطارشهری اصفهان خریداری شده است اضافه کرد: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مترو اصفهان هزینه شده است.

اجرای طرح قطار شهری اصفهان از سال ۸۱ آغاز شد که در صورت تامین اعتبار این طرح ملی تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

رنگ ترافیک از چهره صفه زدوده می شود

شهردار منطقه پنج اصفهان از احداث سه پارکینگ در محدوده کوه صفه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: احداث این پارکینگ ها به منظور کاهش ترافیک در محدوده کوه صفه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عصارزادگان با اشاره به حجم مراجعه بالای مراجعه کنندگان به این فضای گردشگری در شهر اصفهان، اظهار داشت: پارک تعداد زیاد خودرو ها در اطراف کوه صفه معضل بزرگی است که در آینده ای نزدیک با احداث دو پارکینگ در محدوده صفه و یک پارکینگ زیر پل شهید ستاری به طور کامل مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر این که این پارکینگ ها تعداد ۸۰۰ خودرو ظرفیت خواهند داشت، افزود: این سه پارکینگ با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

شهردار منطقه پنج از دیگر اقدامات در حال انجام در صفه طی سال جاری سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: بهسازی مسیر های تردد و جدا کردن مسیر عبور خودروهای امداد و نجات و آمبولانس از مسیر تردد مردم از جمله اقدامات پیش بینی شده در کوه صفه است.

عصارزادگان اجرای فاز دوم ایمن سازی مسیر تردد و احداث سرویس بهداشتی جنب تله کابین را از جمله دیگر اقدامات در حال انجام برشمرد و اذعان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده احداث یک نمازخانه بزرگ نیز در این کوه دستور کار قرار گرفته است.

پیشرفت ۵۵ درصدی تقاطع غیر همسطح ۹دی

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان از پیشرفت ۵۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح جنوب غرب (۹ دی) خبر داد و اعلام کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح جنوب غرب در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

حمیدرضا فرهنگ با اعلام این خبر گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح جنوب غرب به منظور تسهیل در تردد و روان سازی ترافیک در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آزاد سازی این طرح با هزینه ۱۰ و نیم میلیارد تومان انجام شد، تصریح کرد: ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز اعتبار اولیه برای اجرا و نظارت بر این پروژه در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان با اشاره به این که این پروژه نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد، افزود: این طرح شبیه میدان احمد آباد است و به دلیل ساماندهی ترافیکی در محدوده قائمیه و شهرک امیرحمزه به اجرا در می آید.

احداث ۴ خیابان در منطقه ۹ در دستور کار است

شهردار منطقه ۹ اصفهان تصریح کرد: احداث خیابان‌های قدس (فازدوم و سوم)، کندرو آتشگاه، جنوب نهر قمیش، آذر مهر در امتداد مادی سهم ، تملک فاز اول خیابان بابک ، احداث و توسعه بوستان های مهر، بهشت، بهاران، شفق، اطراف کوه آتشگاه از جمله پروژه های در حال اجرا در منطقه ۹ است.

عبدالرسول امامی رسیدگی به درخواست‌های محلات را از مهمترین دغدغه های این منطقه عنوان کرد و گفت: پروژه‌های محله محوری از جمله طرح‌های عمرانی، فرهنگی ، خدماتی در اولویت کاری و اجرایی منطقه می باشد.

وی تصریح کرد: احداث معابراصلی، لکه گیری و روکش آسفالت معابر، اصلاح و ترمیم پیاده روها، دفع و هدایت آبهای سطحی، ایجاد مراکز فرهنگی، احداث و توسعه فضای سبز، احداث بوستانها، از جمله طرح های انجام گرفته و در حال انجام در سطح محلات است.

وی تاکید کرد: اجرای پروژه‌ها در محلات، تقسیم عادلانه خدمات و اقدامات عمرانی برای پیشرفت هرچه بهتر و سریعتر منطقه در رأس وظایف ما قرار دارد.

شهردار منطقه ۹ اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی، خدماتی در محلات مختلف اظهار داشت: احداث مجموعه فرهنگی محله جنیران، محله سودان ، ساماندهی انهار، احداث کانال دفع آبهای سطحی و احداث سرویس های بهداشتی در بوستان ها در حال اجراست.

وی ادامه داد: احداث و توسعه بوستان های مهر، بهشت، بهاران، شفق، اطراف کوه آتشگاه، احداث خیابان های قدس فاز دوم وسوم، کندرو آتشگاه، جنوب نهر قمیش، آذر مهر در امتداد مادی سهم و تملک خیابان بابک فاز اول از دیگر پروژه های در حال اجرا در منطقه است.

شهردار منطقه ۹ اصفهان در پایان از شهروندان خواست تا شهرداری را در اجرای هرچه بهتر طرحها و پروژه های خود، یاری رسانند، خاطرنشان کرد: تعامل دوسویه مردم و شهرداری رکن اساسی پیشبرد در انجام پروژه‌ها و طرح ها در منطقه است.