نویسنده و کارگردان مجموعه "حدیث سرو" گفت: در سری سوم بخش‌های مختلف زندگی آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی استاد بزرگ عرفان از کودکی وی تا قدم گذاشتن به عرصه‌های مختلف علمی و دینی به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند زندگی آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی در قالب هشت قسمت 30 دقیقه‌ای در قالب مجموعه "حدیث سرو" از شبکه یک سیما پخش می‌شود. بخش اول این مجموعه پیشتر از این شبکه پخش شده است.

بخش دوم مجموعه "حدیث سرو" که به معرفی علمای بزرگی چون علامه طباطبایی، علامه جعفری و دیگر علمای دین می‌پردازد، در حال پخش است. عبدالکریم عرشی، تهیه‌کننده "حدیث سرو" در سری سوم که در معاونت سیما تهیه شده معرفی شخصیت بزرگی همچون آیت الله میرزا محمدعلی شاه آبادی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته جواد توانا، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مجموعه سوم "حدیث سرو"، در 8 قسمتی که درباره آیت‌الله شاه آبادی ساخته شده است بخش‌های مختلف زندگی این استاد بزرگ عرفان از کودکی تا قدم گذاشتن در عرصه‌های مختلف علمی و دینی به تصویر کشیده می‌شود. همچنین فقاهت و مرجعیت، حضور در میان اقشار مردم، مبارزات سیاسی، تبحر ایشان در فلسفه، متخلق بودن به عرفان اسلامی و همچنین معرفی درس آموختگان در مکتب این بزرگ مرد از جمله حضرت امام خمینی(ره) و معرفی اساتید و حوزه‌های تحصیلی ایشان و همینطور روزهای پایانی زندگی پربرکتش بازنمایی می‌شود.

شناساندن عرفای شیعی و عرفان حقیقی به جویندگان حقیقت و از بین بردن زمینه گرایش به عرفان‌های کاذب از جمله اهداف اصلی ساخت مجموعه "حدیث سرو" است.

عبدالکریم عرشی تهیه‌کننده مجموعه‌های "حدیث سرو" نیز با بیان اینکه هر یک از برنامه‌های این مجموعه‌ها دارای نکات اخلاقی و پندهای فراوان زندگی است، گفت: کسانی که طالب آشنایی با اخلاق اسلامی هستند با مشاهده این گونه برنامه‌ها علاوه‌بر دستیابی به خواسته خود با راه و رسم زندگی در سایه دینداری آشنا می‌شوند.

مجموعه سوم "حدیث سرو" هم اکنون در دستان مجتبی راعی مراحل تدوین خود را می‌گذراند و قرار است پس از پایان کار به زودی از شبکه یک سیما پخش شود.

تیتراژ پایانی این مجموعه را حسام‌الدین سراج خوانده است. ایرج عاشوری مدیر تصویربرداری مجموعه سوم "حدیث سرو" است و حسین محجوب گوینده متن است.