ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران گفت: هم اکنون بیش از دو هزار عضو هئیت علمی در دانشگاه های مازندران فعال هستند که نشانه ارتقای علم آموزی در استان علویان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر طاهایی صبح چهارشنبه در مراسم  افتتاحیه سیزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و اختتامیه پنجمین جشنواره شهید مطهری در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری گفت: رویکرد علمی مسئله محوری از مشخصه بارز شهید مطهری بوده است.

وی با بیان اینکه مازندران بیش از 243 هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد، گفت: فعالیت بیش از دوهزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های مازندران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه رویکرد علمی مسئله محوری از مشخصه های بارز شهید مطهری بود، تصریح کرد: تخصص شهید مطهری طرح مسئله بود و این یکی از ویژگی های برجسته این استاد معاصر است.
 
طاهایی با اشاره به اینکه امروز مطهری به ظاهر از دست رفته است، متذکر شد: به تعبیر شهید بهشتی، این از دست رفتن در واقع به دست آمدن است.
 
وی ادامه داد: بازخوانی آثار استاد مطهری با این شهادت در رده ویژه ای ملحوظ نظر قرار گرفت.
 
استاندار مازندران گفت: امروز دانشگاه های علوم پزشکی کشور، یادمان همان دستاوردی است که شهید مطهری برسر آن جان باخت.
 
طاهایی با اشاره به ظرفیت های علمی و دانشگاهی مازندران، اظهار داشت: مازندران در مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی رتبه نخست را در کشور دارد.
 
استاندار مازندران گفت: پایه گذاران جشنواره شهید مطهری در دانشگاه های علوم پزشکی و پیراپزشکی این مهم را مد نظر داشتند که از شیوه های آن شهید در روند تدریس استفاده کنند و البته دستاوردهای خوبی هم به همراه داشته است.