تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: درمانگاه شبانه روزی هلال احمر استان تا هفته آینده تخصصی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درویشی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت هفته صلیب سرخ و هلال احمر در محل ستاد جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهارداشت: درمانگاه هلال احمر خدماتی شامل جراحی عمومی، قلب، داخلی، اطفال، زنان و زایمان را تا هفته آینده با نرخ دولتی ارائه می کند.

وی با بیان اینکه 23 هزار نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر عضو هستند، یادآورشد: این تعداد داوطلب بعد از گذراندن آموزش های لازم با دادن فراخوان در مواقع بروز حوادث به منطقه اعزام می شوند.

درویشی آموزش و آگاهی مردم از کمکهای اولیه را مهمترین برنامه پیش بینی شده هفته جمعیت هلال احمر استان دانست تصریح کرد: مبنای آموزشها بر اساس نیازهای هر منطقه و تهدیدهای احتمالی هر منطقه برنامه ریزی و اجرا می شود.

22 اردیبهشت زمان برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر

درویشی انتخابات مجامع هلال احمر را از مهمترین برنامه های هفته جمعیت هلال احمر دانست و عنوان کرد: این انتخابات هر چهار سال یک بار در 22 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی بیان کرد: در مجمع هلال احمر چهار نفر عضو شورای اسلامی و دو نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین استقلال، بی طرفی و بی غرضی را از مهمترین اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر دانست.

وی با اشاره به برنامه های سال گذشته یادآورشد: پنج هزار و 610 سبد خانواده که شامل بسته های غذایی و امدادی بوده در روستاها و مناطق محروم به ارزش دو میلیارد و 110 میلیون ریال توزیع شده است.
 
درویشی ویزیت رایگان در 36 روستا را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و افزود: مساعدتهای درمانی به 620 نفر با ارزش 520 میلیون ریال انجام شده است.

وی اظهارداشت: در سال گذشته 429 حادثه طبیعی در استان رخ داده که 20 هزار و 143 نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: براثر وقوع این حوادث 170 نفر آنها برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند و 13 هزار و 50 نفر نیز اسکان داده شده اند.

وی تصریح کرد: در راستای امدادرسانی به حادثه دیدگان 38 هزار بسته غذایی توسط یک هزار و 848 نفر نیروی عملیاتی که اکثر آنها داوطلب بوده اند توزیع شده است.

رشته کارشناسی عملیات نجات در قزوین دایر می شود

درویشی با بیان اینکه رشته کارشناسی عملیات نجات در قزوین راه اندازی می شود، گفت: مرکز علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی از مهر ماه سال جاری آماده ثبت نام افراد علاقه مند است.

وی با اشاره به تاسیس مرکز علمی، کاربردی بیان کرد: در سال گذشته 120 دانشجو در رشته کاردانی پودمانی امداد و سوانح آموزش دیده اند که پیش بینی می شود در سال جاری این تعداد به 400 نفر برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به کارهای فرهنگی در حوزه جوانان عنوان کرد: برای فرهنگ سازی جمعیت هلال احمر استان طرح غنچه های هلال احمر از مهدهای کودک شروع شده و تا سن 29 سالگی جذب نیروهای هلال احمر خواهند شد.  
 
وی با بیان اینکه فعالیتهای هلال احمر اجتماع محور است است افزود: در سال گذشته چهار کاروان با عنوان کاروان نیکوکاری برای انجام پروژه های عمرانی به مناطق محروم و روستایی به منظور پیشگیری از حوادث اعزام شده اند.

درویشی با بیان اینکه 646 دوره آموزشی در سال گذشته انجام شده است گفت: در این دوره های آموزشی 17 هزار نفر دوره های آموزش عمومی امداد و کمکهای اولیه و تخصصی را گذرانده اند.

وی اعزام  یک هزار و 200 نفر از اعضای جمعیت در قالب 36 اردوی فرهنگی، برگزاری 30 کانون به برای 900 نفر را از جمله فعالیت های فرهنگی این جمعیت در سال گذشته عنوان کرد.

وی از توزیع 200 هزار کیف نجات در بین خانواده ها خبر داد و عنوان کرد: در راستای شعار جمعیت هلال احمر مبنی بر هر خانواده یک امدادگر 200 هزار کیف نجات شامل لوازم کمکهای اولیه، بروشور و cd در اماکن عمومی توزیع می شود.  

وی با اشاره به برنامه های هفته صلیب سرخ و هلال احمر اظهارداشت: شرکت در نماز جمعه و عطرافشانی مزار شهداء و دیدار با خانواده شهدا، اجرای مانور تخلیه استراری در حوزه علمیه، مدارس و اماکن عمومی، فرود تیم نجات هلال احمر از برج آسمان (مجتمع مسکونی تربیت بدنی)، اجرای مانور درمان استراری در روستاها به صورت رایگان، برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته در قزوین است.

18 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان هفته صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.