سرعین - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سرعین گفت: 24 صندوق در شهرستان سرعین برای جمع آوری آرای مردم در شعبات اخذ رای استقرار یافته است.

کاظم دبیر روز جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: از این تعداد 16 صندوق ثابت و 8 مورد سیار است.

به گفته وی در بخش سبلان نیز 8 صندوق که چهار مورد آن سیار و مابقی ثابت است پذیرای آرای مردم بوده و در بخش مرکزی و شهر سرعین نیز 16 شعبه اخذ رای که دارای 4 صندوق سیار و 12 صندوق ثابت است، آرای مردم را جمع آوری می کنند.

فرماندار سرعین از حضور مردم این شهرستان از نخستین ساعت آغاز رای گیری در پای صندوقهای رای خبر داد و اعلام کرد: از آنجا که فصل کاری کشاورزان در این شهرستان آغاز شده است و بیشتر افراد منطقه بویژه روستاییان قبل از آغاز رای گیری مزرعه بودند در ساعتهای پایانی به میزان حضور مردم در شعبه ها افزوده می شود.

وی حضور روستاییان را در انتخابات مایه افتخار این شهرستان دانست و عنوان کرد: بیشتر آنها قبل از پایان کارشان در مزارع برای عمل به تکلیف ملی و شرعی خود در پای صندوقهای رای حاضر شدند.

حضور 68 درصدی سرعینی ها در انتخابات

وی با بیان اینکه 68 درصد از مردم سرعین در مرحله اول از نهمین دوره از انتخابات شرکت کرده بودند، اعلام کرد: میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات دور اول در مقایسه با هشتمین دوره از انتخابات مجلس 23.5 درصد افزایش داشت.

این مسئول با بیان اینکه رفته رفته به حضور مردم در پای صندوقهای رای و حماسه آفرینی آنها افزوده می شود، ابراز امیدواری کرد: میزان مشارکت مردم نیر به مانند مرحله اول و یا بیش از آن باشد.

دبیر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور دوم را در موفقیت ایران در عرصه های بین المللی به ویژه مسئله انرژی هسته ای و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و نشان دادن پایبند بودن به نظام اسلامی در داخل موثر دانست.

پوسترهای تبلیغاتی فضای سرعین را آلوده کرد

این مسئول همچنین با اشاره به عدم توجه کاندیداها به تمیزی شهر در زمان تبلیغات عنوان کرد: با اینکه تمهیدات ویژه برای پاک نگاه داشتن شهرها و روستاهای سرعین صورت گرفته بود ولی در این مرحله از انتخابات نسبت به دور اول فضای منطقه سرعین به ویژه روستاها به وسیله پوسترهای تبلیغاتی کثیف شده است.

دبیر افزود: با پایان یافتن انتخابات با همکاری خود مردم به پاکسازی شهر سرعین که منطقه توریستی است، اقدام خواهد شد.