بوشهر - خبرگزاری مهر: حضور مسئولان کالج دفاع ملی جمهوری فدرال نیجریه در پارس جنوبی، بازدید وزیر نفت به همراه انجمن نشریات غیردولتی از منطقه ویژه پارس و تعمیرات اساسی تجهیزات مکانیک فازهای 9 و 10 ، عنوان خبرهای کوتاه پارس جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در بازدید مسئولان کالج دفاع ملی نیجریه از پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و ارزشمند صنعت نفت است و در چند سال گذشته شاهد رشد و پیشرفت بسیار خوبی در این منطقه هستیم.

سردار شمس دولت‌آبادی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز تلاش و فعالیت بیشتری در منطقه شاهد خواهیم بود و انتظار می‌رود در سال جاری پیشرفت بسیار خوبی حاصل شود.

وی تصریح کرد: سفر هیئت اعزامی از نیجریه، با هدف انجام مطالعه و تحقیق در راستای کسب تجارب لازم و آشنایی با مجموعه قابلیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی در زمینه اکتشاف و تولید نفت و گاز انجام شده است.

منطقه ویژه پارس سند افتخار توسعه صنعتی کشور است

مدیرعامل پارس جنوبی در نشست با هیئت اعزامی کالج دفاع ملی جمهوری فدرال نیجریه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: ایران اسلامی هم‌اکنون در اوج اقتدار قرار دارد و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر و بهتری در ایران هستیم.    

مسعود نصوری ادامه داد: منطقه ویژه پارس به عنوان نمایشگاه بزرگ اقتدار و مدیریت بومی ایران اسلامی در حوزه صنعت نفت و سند افتخار توسعه صنعتی کشور است.

وی با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های چشمگیر سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس افزود: این منطقه 46 هزار هکتار وسعت دارد که 28 فاز گازی و 30 طرح پتروشیمی را در خود جای داده است.

نصوری، حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی در منطقه ویژه پارس را از جمله حوزه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه عملیاتی خواند و گفت: امیدوار هستیم بازدید هیئت اعزامی از کالج دفاع ملی جمهوری فدرال نیجریه از منطقه ویژه پارس، زمینه‌ای مناسب را برای توسعه روابط دو جانبه فراهم کند.

بیش از 50 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت در حال اجراست

وزیر نفت از اجرای بیش از 50 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت خبر داد و گفت: اعمال تحریم ها علیه کشور برخی هزینه ها را افزایش داد ولی فرصت مناسبی برای ساماندهی و استفاده از توانمندی های داخلی در کشور فراهم کرد و هم اکنون داخلی سازی برخی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت آغاز و ساخت آنها به سازندگان داخلی واگذار شده است.

رستم قاسمی تصریح کرد: شتاب بخشی در توسعه فازهای مشترک پارس جنوبی و توسعه دیگر میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه از جمله میدان بزرگ آزادگان جنوبی (مشترک با عراق) و فرزادA (مشترک با عربستان) از اولویت های وزارت نفت است.

وی با بیان این که تا پایان سال 94 (پایان برنامه پنجم توسعه) حداقل در صنعت نفت کشور باید 200 میلیارد دلار هزینه شود، گفت: بر اساس این برنامه تولید گاز باید به یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب و تولید نفت به بیش از پنج میلیون بشکه در روز برسد و برنامه تولید و توسعه هم اکنون در صنعت نفت به خوبی رصد می شود.

برنامه ریزی و اجرای تعمیرات اساسی تجهیزات مکانیک فازهای 9 و 10

سرپرست تعمیرات مکانیک پالایشگاه پنجم، از آغاز فعالیتهای تعمیرات اساسی تجهیزات مکانیک فازهای 9 و 10 از ابتدای سال 90 خبر داد و افزود: فعالیت های تعمیرات اساسی سال 91 پالایشگاه پنجم با انجام Take off material از ابتدای سال 90 شروع و سفارش‌گذاری آن‌ها نیز از همان زمان آغاز گردید. همچنین آماده سازی سایر منابع و ابزارآلات نیز در تمام طول سال 90 صورت گرفت.

سهراب مزارعی،  در خصوص تعمیرات انجام گرفته بر روی تجهیزات مکانیک در پالایشگاه پنجم خاطرنشان کرد: پس از جلسات تعمیرات اساسی پالایشگاه و نهایی شدن لیست کارهای تعمیرات اساسی (بالغ بر 1000 آیتم از قبیل برج‌ها، درام‌ها، شیرآلات و غیره)، پیش بینی چارت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام کارهای تعمیرات اساسی توسط پیمانکاران ذیربط انجام پذیرفت.

وی افزود: در بخش سرویسز، بستن داربست‌ها و باز کردن عایق‌ها از نیمه دوم اسفند ماه 90 شروع شد و این امر تا ابتدای شروع تعمیرات اساسی یعنی 21 فروردین 1391 به پایان رسید و با شروع تعمیرات اساسی عملیات Half bolting هم‌زمان با عملیات Purging گروه بهره‌برداری انجام گرفت.

منطقه ویژه پارس نماد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است

مدیر منطقه پارس جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: منطقه ویژه پارس، خط مقدم جبهه اقتصادی کشور، به عنوان نماد واقعی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کشور مطرح است.

عباس دولتی زاده افزود: این افتخار بزرگی است که تمامی کارکنان شاغل در پروژه ها و طرح های بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعال در حوزه عملیاتی پارس جنوبی، فعالان و جوانان این مرز و بوم هستند و با اراده ملی و ایمان اسلامی مشغول تلاش برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی و ارتقای صنعت بالنده نفت ایران می باشند.

وی، سفر نمایندگان مجلس دانش آموزی و بازدید آنان از منطقه ویژه پارس را مهم و بسیار تاثرگذار توصیف کرد و ادامه داد: مشاهده فعالیت های انجام شده و کارهای بزرگ در حال انجام پارس جنوبی روحیه خودباوری و خوداتکایی در بین جوانان افزایش می دهد.

دولتی زاده تصریح کرد: بازدید از فازهای پارس جنوبی و مشاهده کار و تلاش جوانان ایرانی، همت و اراده نمایندگان جامعه دانش آموزی کشور که آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند را برای ساختن ایران عزیز استوارتر و مصمم تر خواهد کرد.

بازدید اعضاء بسیج انصارالحسین تهران از مجتمع گاز پارس جنوبی

جمعی از اعضاء بسیج انصار الحسین تهران با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.

کارشناس روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در این بازدید ضمن خیر مقدم به مهمانان توضیحاتی را در خصوص ماموریت و نقش مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز کشور ارائه نمود.

بازدید از پالایشگاه فاز یک مجتمع گاز پارس جنوبی، طرح‌های پتروشیمی، مجتمع بندری پارس و جنگل‌های حرا از برنامه‌های بازدید بسیجیان در عسلویه بود.

اجرای 14 فاز پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 64 میلیارد دلار

مدیر منطقه یک پارس جنوبی از اجرای 14 فاز پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 64 میلیارد دلاری و واگذاری و اجرای پروژه‌ لایه‌های نفتی خبر داد.

مهدی یوسفی اظهار کرد: شرکت نفت و گاز پارس جنوبی به عنوان بخش خصوصی مگاپروژه‌ها و پروژه‌های بسیار بزرگی تعریف کرده که در سطح دنیا بی‌نظیر است. به گونه‌ای که این پروژه‌های بزرگ را در قالب اجرای 14 فاز باقیمانده‌ پارس جنوبی تدوین کرده است.

وی افزود: پارس جنوبی دارای 24 فاز بوده که 10 فاز آن در قالب پنج پالایشگاه انجام شده و 14 فاز دیگر باقیمانده است. عملیات اجرایی فاز یازدهم هنوز آغاز نشده و امیدواریم در فاز دوازدهم که ظرفیتی معادل سه فاز استاندارد را دارد امسال به گاز برسیم.

مدیر منطقه یک پارس جنوبی در خصوص اجرای دیگر پروژه‌ها و فازهای این منطقه خاطرنشان کرد: فاز سیزدهم پیشرفت حدود 50 درصد در خشکی دارد، فاز چهاردهم نیز در قالب راه‌اندازی یک پالایشگاه تعریف شده و امیدواریم فاز پانزده و شانزده را تا دو ماه آینده راه‌اندازی کنیم. همچنین فاز هفدهم و هجدهم روی 78 درصد پیشرفت قرار دارد.

پنج فاز پارس ‌جنوبی امسال در مدار تولید قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: امسال 5 فاز پارس‌جنوبی در مدار تولید قرار می‌گیرند که این امر در افزایش ظرفیت تولید بسیار تاثیرگذار است.

موسی سوری اظهار داشت: پارس‌جنوبی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی صنعت نفت است و در سال گذشته و امسال بیشترین پروژه‌ها با کیفیت مطلوبی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست اجرای پارس‌جنوبی تلاش خوبی انجام گرفته و فازهای 35 ماهه در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌برند که به حول و قوه الهی در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از فازها خواهیم بود.

سوری از افزایش تولید از مخزن پارس‌جنوبی در سال تولید ملی خبر داد و گفت: در سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، به همت کارکنان پارس‌جنوبی، تولید از بزرگترین مخزن گازی جهان افزایش می‌یابد.