فیروزکوه – خبرگزاری مهر: معاون فنی و اجرایی شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران از شرکت برق منطقه ای فیروزکوه خواست تا برای توسعه صنعت در این منطقه گام بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مروتی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی فیروزکوه با اشاره به اختصاص و تحویل زمین "F318" در راستای ایجاد پست 63 کیلوولت و اختصاص بیش از یک میلیارد تومان هزینه برای شبکه داخلی آن، ابراز امیدواری کرد شرکت برق منطقه ای در این زمینه به یاری شرکت شهرکها برای توسعه صنعتی منطقه بپردازد.

وی گفت: توسعه برق شهرک صنعتی فیروزکوه از سال 86 تاکنون مسکوت مانده و این در حالی است که از آن زمان، تعداد متقاضیان فعالیت در منطقه 11 برابر شده است.

این مسئول با بیان اینکه صاحبان صنایع، صاحبان اصلی شرکت شهرکهای صنعتی هستند، افزود: شهرستان فیروزکوه به واسطه قرار گرفتن در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران از موقعیت بسیار مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی و فعالیت سرمایه گذاران این حوزه برخوردار است.

وی با اشاره به وسعت 202 هکتاری فاز موجود شهرک صنعتی "علیدره" و آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در آن، اظهار داشت: با تکمیل و تقویت زیرساختهای موجود و با اضافه شدن 470 هکتار دیگر به وسعت آن در فاز توسعه، این شهرک می تواند نقش واقعی خود را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا کند.

اقدامی برای تأمین برق صورت نگرفته است/ متقاضیان زمین 11 برابر شده اند

معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران افزود: از سال 86 تاکنون پیگیری برای تأمین برق این شهرک به منظور تسریع در فاز توسعه آن در حال انجام است، اما امروز و پس از گذشت بیش از پنج سال هیچ گونه اقدام خاصی صورت نپذیرفته است، در حالی که از آن زمان تا کنون متقاضیان دریافت زمین برای سرمایه گذاری 11 برابر شده اند.

وی بیان داشت: قرار گرفتن در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران، استفاده از معافیتهای مالیاتی و وجود نیروی کار مستعد و آماده به کار، از دیگر جذابیتهای منطقه برای حضور سرمایه گذاران است.

مروتی اضافه کرد: ثبت نام بیش از 500 واحد و اعلام آمادگی آنان برای سرمایه گذاری با توجه به وجود مشکلات موجود، در آینده به معضلی در منطقه تبدیل خواهد شد.