اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: در حال حاضر امکان جابه جایی محل دفن پسماندهای شهر اراک وجود ندارد و تا مشخص شدن مطالعات تکمیلی زباله ها در محل فعلی دفن می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی ظهر پنجشنبه در کارگروه پسماند استانداری مرکزی محل دفن زباله های شهر اراک را امان آباد عنوان کرد و افزود: قبل از این دو مکان برای جابه جایی محل دفن پیشنهاد شده بود که این مکانها مناسب تشخیص داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید امسال برنامه جامع مدیریت پسماند مشخص و تعیین تکلیف شود، اظهارداشت: از سال 77 تاکنون بر جابجایی محل دفن زباله های شهر اراک مطرح شده و تاکنون حتی خود محیط زیست هم نتیجه قطعی را اعلام نکرده است.

فرخی ادامه داد: در مطالعه اولیه ای که انجام شد، وضعیت سفره های زیرزمینی امان آباد مشخص نشده لذا در این مطالعه تکمیلی باید مشخص شود که سفره های زیرزمینی امان آباد آلوده شده اند و یا در معرض آلودگی و شیرابه های زباله ها قرار گرفته اند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی با بیان اینکه نتیجه قطعی بهمن ماه اعلام می شود اظهارداشت: ساماندهی و مدیریت پسماندهای شهرستان اراک از اولویت کاری امسال قرار داده شده است.

وی شعار امسال را پایان دفن غیر بهداشتی در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا آموزش، مطالعه و پژوهش و بازدید و سرکشی مد نظر است.