کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان گفت: شکوفایی اقتصاد کشور در دهه عدالت و پیشرفت نیازمند عزم ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نمازجمعه کنگان بر لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: آگاهی و بصیرت‌بخشی و مطالعه در این دوران که بعنوان جنگ نرم از ان یاد می‌شود، سلاحی قوی برای مبارزه با دشمن است.

وی نهادینه‌شدن فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح جامعه را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: همه باید برای نهادینه‌شدن این فرهنگ در سطح جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه کنگان با تاکید بر لزوم تحقق شعار امسال افزود: تحقق این شعار و توسعه و عمران کشور و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشور در دهه عدالت و پیشرفت نیازمند عزم ملی است.

وی اضافه کرد: نهمین آزمون بزرگ علمی – فرهنگی با موضوع مهدویت و انتظار توسط دفتر امام جمعه کنگان در ماه شعبان در ادامه سلسله برنامه‌های فرهنگی دفتر امام جمعه برگزار می‌شود که برگزاری این آزمون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.  

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: به بیان ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و ادامه داد: شناخت و معرفت به ساحت مقدسه حضرت زهرا (س) شناخت حقایق و معارف ناب دین است.  

امام جمعه کنگان به روز مادر اشاره کرد و با الگو خواندن زنان و مادران ایرانی در سطح جهان بیان داشت: تاسی به ساحت مقدسه الگوی حجاب و عفاف حضرت زهرا (س) از افتخارات بانوان ایران اسلامی است.  

وی در ارتباط با شکست سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز اظهار داشت: فرافکنی‌های سارکوزی از شکست در انتخابات و متهم کردن مسلمانان تلاش برای سرپوش نهادن بر رسوایی و شکست در انتخابات است.

محمودی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای محله کوزه گری کنگان گفت: برگزاری یادواره شهدا تجلیل از مقام شهیدان و انس با ارزشهای دینی و انقلابی است که باید برای برگزاری باشکوه این مراسمات در سال های اینده نیز تلاش کنیم.