همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان گفت: بر اساس بررسی‌های میزان جذب اعتبارات سال 90 استان همدان، مانده حساب دستگاه‌های اجرایی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا برومند ظهر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: مانده حساب دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان تیرماه تعیین تکلیف شود.

برومند افزود: استان همدان در زمینه وجوه سنواتی نیز از استانهای با وجوه سنواتی بالاست که باید بعد از پایان سال مالی، تعیین تکلیف شود.

وی در رابطه با گزارش عملکرد بودجه سال 89 گفت: در سال 89 از میزان بودجه تخصیصی به استان همدان بیش از 315 میلیارد ریال درآمد حاصل شد که سه درصد مازاد درآمد وصولی حاصل شده است.

برومند ادامه داد: بالاترین بودجه در سال 89 مربوط به ادارت آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان همدان بود و کمترین بودجه به بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص تفریغ بودجه سال 90، گفت: دیوان محاسبات کشور دستگاه نظارتی است که زیر نظر قوه مقننه فعالیت می‌کند.

غلامرضا برومند عنوان کرد: تفریغ بودجه نتیجه نظارت بر خرج است و یک نوع حسابرسی از عملیات مالی دولتی است.

وی دلیل اکثر تخلفات و وام خواهی دستگاه‌های اجرایی را در عدم آگاهی از قوانین و مقررات صرف بودجه دانست و گفت: قانون بودجه سال 91 به زودی ابلاغ می‌شود و مسئولان باید با مطالعه در جریان محدودیت‌های قانونی آن قرار گیرند.