اردبیل – خبرگزاری مهر: سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل آماده سازی پل ارجستان برای افتتاح در سوم خرداد را کار سختی برشمرد و گفت: این طرح عمرانی برای سوم خرداد آماده افتتاح نخواهد بود.

سالار شاکر در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: با وجود بررسی همه ابعاد و تلاشهای صورت گرفته طی دو ماه گذشته برای آماده سازی پل ارجستان در راستای بهره برداری در روز سوم خرداد ماه، افتتاح این پروژه کار مشکلی به نظر می رسد.

به گفته وی اگر شهرداری نتواند این پل را برای جشنهای آزادسازی خرمشهر آماده بهره برداری کند می توان افتتاح این پل را به اواخر خرداد ماه محول کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه بیش از 95 درصد عملیات اجرایی این طرح محقق شده است، افزود: شهرداری و شورای شهر اردبیل بر اجرای کیفی این طرح تاکید دارد و نباید به دلیل افتتاح در سوم خرداد روند اجرایی با اختلال مواجه شود.

وی با اشاره به برنامه افتتاح پروژه ها توسط شهرداری عنوان کرد: برنامه افتتاحیه ها باید طوری باشد که هر از چند گاهی افتتاح پروزه ای در کار باشد تا مردم ببینند که اعضای شورای شهر و شهرداری با تمام قدرت تلاش می کنند تا خدمات بیشتری به مردمم ارائه دهند.

شاکر افتتاحهای مداوم را برای انعکاس تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری مناسب دانست و گفت: با افتتاحهای مستمر و مداوم تلاش اعضای پارلمان محلی و شهرداری انعکاس مناسبی خواهد داشت و مردم پی می برند که اعضای این دو نهاد هم همانند خود مردم دغدغه کار و خدمات بیشتر را دارند.

نظارت بر کیفیت پروژه ها ارتقا یابد

وی با اشاره به آغاز آسفالت کاری شهرداری در اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در تمامی مناطق لکه گیری و روکش آسفالت را شروع کرده و اگر این روند را ادامه دهد بدون شک رضایت شهروندان در مورد آسفالت کاری شهر را در آینده نزدیک کسب می کند.

این مسئول با بیان اینکه در بودجه سال 91 شهرداری اردبیل در خصوص نظارت بر کیفیت پروژه های عمرانی اهتمام ویژه ای صورت گرفته است، افزود: در یک سری از پروژه های عمرانی به خصوص پازل کاری پیاده روهای اردبیلطی  سالهای گذشته به دلیل ضعف نظارت کم کاریهای کیفی انجام شده که باید برای جلوگیری از این کم کاریها نظارت بر کیفیت پروژه ها را بیشتر کرد.

وی همچنین وضعیت ورودیهای شهر اردبیل را اسفناک دانست و تصریح کرد: ورودیهای شهر وضعیت مناسبی ندارند و باید این ورودیها ساماندهی شوند تا مهمانان در در بدو ورود به مرکز استان با قضای مناسبی روبرو شوند.
 
تداوم ساماندهی رودخانه بالیخلو در سال 91

شاکر با اشاره به ساماندهی فازهای چهارم و پنجم رودخانه بالیخلو در سال متذکر شد: ساماندهی رودخانه بالیخلو آرزوی چند دوره شورای شهر اردبیل بود که امسال فاز اول و دوم آن از پل میدان قدس تا پل یاقوت افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته که باید نظر مردم در این مورد را ارزیابی کرد.
 
وی با اشاره به افزایش فضای سبز اردبیل به 500 هزار متر مربع تاکید کرد: این آمار حاکی از ایجاد یک متر مربع فضای سبز برای هر شهروند اردبیلی است که در این مورد می توان به باغ "جیرال" با 155 متر مربع اشاره کرد که با افزایش قیمت زمینهای اطراف این باغ فاصله قیمتها را به هم نزدیک کرد و نگذاشت اردبیل همانند تهران به شمال و جنوب تقسیم شود.

عضو شورای شهر اردبیل به اختصاص وام روستایی به دو هزار واحد مسکونی در مناطق محروم اردبیل اشاره کرد و اضافه کرد: این واحدها با نقشه کشی رایگان و تخفیف 80 درصدی پروانه با آخرین استانداردها نوسازی شده است.

وی از استقبال اعضای شورای شهر از سرمایه گزاران بخش خصوصی خبر داد و یادآور شد: به دلیل برخی مشکلات بخش خصوصی کمتر حاضر به سرمایه گزاری در پروژه های مشارکتی اردبیل می شود، اما تمام تلاش شورا جذب سرمایه گزاران برای مشارکت در بخشهای مختلف است.
 
شاکر بازار زرگران اردبیل را بزرگترین پروژه مشارکتی بخش خصوصی دانست و افزود: بازار زرگران بزرگترین بازار مدرن اردبیل است که با مشارکت بخش خصوصی و در مدت 14 ماه ساخته شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.