3 جلد پایانی مجموعه 7 جلدی فرهنگ خاورشناسان تا چندی دیگر توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتمام مراحل تدوین مجلدات 5 تا 7 «فرهنگ خاورشناسان»، این کتاب‌ها وارد مرحله حروفچینی و تصحیح اولیه شدند. تا به حال 4 جلد از مجلدات فرهنگ خاورشناسان توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وابسته به وزارت علوم منتشر شده و قرار است 3 جلد پایانی این فرهنگ هم تا چندی دیگر به چاپ برسد.

امکان دارد جلد هفتم این فرهنگ، به دلیل وسعت مطالب، جلد آخر نباشد و مجموعه این فرهنگ با 8 جلد و یک جلد به عنوان منبع و ماخذ نمایه‌ها، بسته شود. در حال حاضر تدوین 3 جلد پایانی این فرهنگ به پایان رسیده و کار از مرحله حروفچینی اولیه و همچنین اعمال اصلاحات اولیه عبور کرده است. مرحله بعدی نمونه‌خوانی نهایی است که بعد از آن مجلدات فرهنگ به چاپخانه ارسال می‌شوند.

سیدجلیل شاهری لنگرودی، سید سعید فیروزآبادی، صدیقه شرکت‌مقدم، معصومه احسانی، حمیده موسوی‌نژاد و ابوالقاسم رادفر اعضای تشکیل‌دهنده هیئت تدوین‌ این فرهنگ هستند که تدوین متون انگلیسی به عهده شاهری لنگرودی، متون آلمانی به عهده فیروزآبادی، متون فرانسوی به عهده شرکت‌مقدم، متون روسی به عهده احسانی و متون اردو به عهده رادفر بوده است. حمیده‌ موسوی‌نژاد هم مجری طرح انتشار این فرهنگ است.

مجلدات این فرهنگ توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر می‌شود و شامل اطلاعاتی از خاورشناسان غربی است که به شر‌ق‌شناسی پرداخته‌اند. 3 جلد پایانی این فرهنگ بعد از نمونه‌خوانی به چاپخانه می‌روند و تا چند ماه آینده راهی بازار نشر خواهند شد.