خرم آباد - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از محل مازاد درآمدهای نفتی بیش از 500 میلیارد تومان به مجتمعهای آبرسانی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی ثمره هاشمی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر با اشاره به مشکل آب شرب در روستاهای کشور اظهار داشت: در حال حاضر 52 هزار روستا در کشور وجود دارد که از این تعداد به بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کار آبرسانی، ولو با تانکر صورت می گیرد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه کار تامین آب در کشور به سختی صورت می گیرد، ادامه داد: ایران یک کشور خشک و کم آب است و عدم بارندگی مطلوب نیز موجب سخت شدن تامین آب در کشور می شود.

ثمره هاشمی با اشاره به معضل کاهش منابع آبی در کشور بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر ما با مشکل جدی کاهش منابع آبی در کشور مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت منابع آب کشور با مشکل مواجه است.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب در کشور یادآور شد: هزینه های مربوط به تامین آب در کشور نیز بسیار بالا است و در این راستا مردم نیز باید صرفه جویی لازم را در مصرف آب داشته باشند.

ثمره هاشمی با اشاره به میزان هزینه های تامین آب در کشور گفت: در حال حاضر برای تامین هر متر مکعب آب در کشور بیش از یک هزار و 500 تومان هزینه صرف می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر حجم زیادی از آب شرب روستاها در بخش دام مصرف می شود، ادامه داد: متاسفانه مصرف آب در بخش دامداری در روستاها چند برابر مصارف خود مردم است.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش اعتبارات آبرسانی به روستاههای کشور طی دولت نهم و دهم تصریح کرد: اعتبارات در این زمینه طی دولت نهم و دهم در کشور نسبت به دولتهای قبل چند برابر شده است.

ثمره هاشمی با بیان اینکه از محل مازاد درآمدهای نفت بیش از 500 میلیارد تومان به مجتمعهای آبرسانی اختصاص یافته است، ادامه داد: همچنین بیش از 400 میلیارد تومان از محل ماده 180 قانون پنجم توسعه به طرحهای آبرسانی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبارات به غیر از اعتبارات استانی، خشکسالی و دو درصد نفت بوده است.