ساوه - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: اولین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس با عنوان یاقوت های سرخ در ساوه برگزار خواهد شد.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره یادواره سردار شهید ابراهیم یعقوبی است و هم اکنون فراخوان آن توزیع شده است.

وی افزود: این جشنواره به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از بازبینی آثار رسیده در 20 شهریور ماه، 10 نمایش به بخش مسابقه راه خواهند یافت گفت: اجرای تولیدات حرفه ای خارج از استان و برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره 20 خرداد ماه سال جاری است و پاسخ متون پذیرفته نیز تا 31 خرداد ماه به گروه ها اعلام می شود.

شعبانی گفت: این جشنواره به همت واحد هنرهای نمایشی و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، بنیاد حفظ آثار ونشرارزشهای دفاع مقدس، اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان مرکزی و حوزه هنری استان مرکزی و با حضور هنرمندان استان مرکزی برگزار می شود.

گفتنی است جشنواره یاقوت های سرخ 31 شهریور ماه آغاز و ششم مهر ماه سال جاری با برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از گروه های برتر در بخش های مختلف به کار خود پایان می دهد.