قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان بر تقویت باورهای جهاد و شهادت در جامعه تأکید کرد و ترویج روحیه ایثار در بین مردم را باعث هدایت جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از طلاب نخبه و ایثارگر با تأکید بر تقویت باورهای اعتقادی و دینی جامعه ایثارگران و فرزندان آنان تصریح کرد: باید با افزایش فعالیت‌‌های علمی، فرهنگی و مذهبی زمینه برای تقویت باورهای دینی این قشر عزیز جامعه فراهم و به تقویت این باورها بپردازیم.

وی حضور فعال طلاب و ایثارگران در عرصه‌های علمی و فرهنگی را مایه حفظ هویت و حیات نظام دانست و اضافه کرد: تشکیل جامعه ایثارگری و طلاب نخبه شاهد و ایثارگر در مجموعه حوزه‌های علمیه مایه امیدواری و مسرت دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر لزوم تقویت باورهای جهاد و شهادت در جامعه بیان داشت: ترویج و توسعه باورهای اعتقادی و ترویج روحیه ایثار در مردم ضروری و مایه هدایت جامعه است.

وی با اشاره به حضور دائمی روحانیت در عرصه دفاع از ارزشها و جهاد در عرصه‌های مختلف اضافه کرد: حضور روحانیت در شاخه‌‌های مختلف علمی، فرهنگی، جهادی مایه مباهات است و اگر با نیت قربت الی الله انجام شود مرضی رضای خداوند خواهد بود.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه بر لزوم تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: روحانیون با فضیلت می‌‌توانند با سلاح ایمان و عمل، قله‌‌های علم و فقاهت را فتح کنند و مایه عزت تشیع شوند.

وی با تاکید بر انجام خالصانه امور برای خداوند اظهار داشت: اگر در مسیر خدمت به مردم و دین خدا با نیت خالص حرکت کنیم در این راه خداوند و روح ائمه طاهرین(ع) نیز به ما کمک می رسانند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه زمین هیچگاه بدون حجت نیست و امام زمان(عج) حجت بر همه هستند اضافه کرد: اگر ما در مسیر خدمت به دین باشیم از حمایت‌های حجت خدا بهره مند خواهیم بود.